Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,719   Posts: 1,514,840   Online: 961

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Shooter
    Large Format

vraag over Yashica-24

beste fotografen,

na mij eerste stapjes in de analoge fotografiewereld (en de doka les van reprov) kwam in een Yashica-24 te koop tegen op internet. in de advertentie las ik dat er alleen 220 film in paste. na wat googlen kwam ik op camerawiki oid tegen dat 120 en 220 niet veel verschillen en dat 120 korter is en papier op de rug heeft.
    nu heb ik eigenlijk twee vragen, past er gewoon een 120 rolletje in het apparaat?
    en de tweede is, hoeveel zou het beestje nog waard zijn?

groet!
    tim

Shooter
    4x5 Format
    Een Yashica alleen voor 220 ???
    Nieuw voor mij.... heb je een ebay nummer voor me (of wat meer gegevens, waar enz ), dan kan ik even kijken.

Peter

Shooter
    4x5 Format
    Overigens: dit is een vroege Yashica, de latere versies werden 124 genoemd, en ik neem aan om aan te geven dat ze geschikt zijn voor zowel 120 film, 12 opnames, als voor 220 film, 24 opnames, vandaar.
    220 films zijn moeilijk verkrijgbaar tegenwoordig op zijn zachts gezegd.

Kijk of er ergens een soort schakelaartje zit tussen 120 en 220.

Peter

Shooter
    Large Format

Shooter
    4x5 Format
    Volgens de gebruiksaanwijzing uitsluitend 220.
    Zeldzaam, misschien, leuk om een hoge prijs ervoor te vragen van een verzamelaar.

Ik zou zelf op zoek gaan naar een Yashica 124 (G)......

Peter

Shooter
    4x5 Format
    Er staat er hier trouwens één te koop mét B&W filters voor € 250,-
    Tikkie aan de prijs, maar wel in praktich nieuwstaat zo te zien.

Peter

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Quote Originally Posted by archphoto View Post
    Volgens de gebruiksaanwijzing uitsluitend 220.
    Zeldzaam, misschien, leuk om een hoge prijs ervoor te vragen van een verzamelaar.

Ik zou zelf op zoek gaan naar een Yashica 124 (G)......

Peter
    ...maar als je een stuk "backing paper" van een gewone rol film (120) op de aandruk plaat zou plakken, dan ben je er toch ook?

En deze camera heeftook een tweede set lenzen ..

Mvgr,

Cor

Shooter
    4x5 Format
    Ik zit niet in NL, niet voor de komende 3 weken tenminste.

Het probleem zit hem in de teller van de camera, niet in de aanwezigheid van schutpapier.
    120 is iets dikker dan 220 omdat bij 220 het schutpapier ontbreekt.

Het is te proberen, 120 in een 220 camera, ik heb die mogelijkheid als ik in NL ben met een Rolleiflex SL66 die beiden aankan.

Het probleem wat ik met deze camera heb is dat het wordt aangeprezen als een zeldzame camera en er dus een hogere prijs voor wordt gevraagd.
    Voor het zelfde geld koop je waarschijnlijk een Mamiya C220 of C330 met verwisselbare lenzen.

Kijk eerst eens hoeveel er voor deze gevraagd wordt en kijk dan wat je kan kopen voor het zelfde geld.

Dit is het beste advies dat ik je nu kan geven.

Peter

Shooter
    Large Format
    dank voor de reactie archphoto. verzamelwaarde krikt te prijs natuurlijk altijd op. mijn intresse voor deze camera werd gevoed doordat die 220 filmpjes niet meer gemaakt werden; ik hoopte, naief als ik ben, dat de waarde daardoor wat zou dalen omdat ze niet echt bruikbaar meer zouden zijn.
    ik denk dat ik deze camera maar laat schieten.
    beetje offtopic, maar ik kan daarentegen een Zenza Bronica SQ-A op de kop tikken voor 100 euro. voor mij als student is dit toch een flink bakje geld. maar als ik naar de andere aangeboden kijk valt het weer mee.
    is dit een gevalletje van meteen doen? of kan ik even rustig wachten en geld bij elkaar sprokkelen....

Shooter
    4x5 Format
    DOEN !!!!

Als die goed werkt dan heb je er een moord camera aan.
    Bronica SQ-A's zijn goede 6x6 camera's en je kan er de zelfde resultaten mee behalen als met een Hasselblad.
    Bovendien is het een systeem camera: je kan er extra lenzen en achterwanden voor kopen.

Waar woon je ?
    Ik ben over een week of 3 weer in NL, als er iets mis is met die Bronica dan kan ik je altijd helpen...

Groetjes,
    Peter

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin