Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,557   Posts: 1,545,161   Online: 1000

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 22 of 22

Shooter
    Multi Format
    Geen enkel toestel kan alles. Hoewel de Contax 645 aardig in de buurt komt.
    Met een Rolleiflex kan je wel degelijk goede straat foto's maken maar voor de heel snelle reactie ben je dan toch beter af met een Leica.
    Het is maar net waar je stijl en je behoeftes liggen. Als de Rolleiflex niet bij jouw stijl past kan je wel aan blijven modderen maar daar schiet je niets mee op.
    Persoonlijk neem ik de camera die het beste bij een project past. Dat is heel soms de Rolleilex maar meestal niet.
    Het argument dat vele grote fotografen wel met een rolleiflex overweg konden zegt voor jouw natuurlijk niets. Iedereen is anders en in die tijd was er ook niet veel anders dan Rollei, Leica en Contax.
    Je moet gewoon doen wat voor jou het lekkerst voelt en als dat een F100 is dan is het een F100.
    Neemt niet weg dat een camera als een Rolleiflex wel degelijk wat tijd kost om gewend aan te raken.

Hartelijke groeten,

Michiel Fokkema

chiel's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    ik ga er altijd even rustig voor zitten. eerst kijken en standpunten testen. en dan m'n spullen uitpakken. ik zocht expres een buikzicht doos, minder 'intrusive'. ik heb de hasselblad gekozen boven de rollei vanwege de verwisselbare objectieven. dus nog meer gefrutsel dan met een tweeoog. heb bijvoorbeeld op almere stoom alleen maar de 150mm gebruikt en toch actie goed kunnen knippen, denk ik. http://www.flickr.com/photos/chiel_z...7619725730966/
    succes

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin