Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 75,240   Posts: 1,660,132   Online: 815

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 41

Thread: Rolleiflex SL66

Shooter
    Medium Format
    Gewoon bagger was het...
    Bagger omdat jij ze niet mooi vindt tekenen? Ik kon ze niet echt betrappen op storende lensfouten en scherpte en contrast zijn inderdaad hoog. Als je dat niet mooi vindt prima, maar slecht zijn die lenzen zeker niet.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Bagger omdat jij ze niet mooi vindt tekenen? Ik kon ze niet echt betrappen op storende lensfouten en scherpte en contrast zijn inderdaad hoog. Als je dat niet mooi vindt prima, maar slecht zijn die lenzen zeker niet.
    Dat bedoel ik...
    Wel eens een tegenlicht opname mee gemaakt?? Nog nooit heb ik zo duidelijk herkenbare reflecties van het diafragma in de opnamen gehad. Zijn absoluut niet geschikt voor analoog werk. Tenzij zoals je zelf zegt dat juist mooi vindt.
    Is beslist niet mijn eerste keuze. Blijft bagger...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Ik ben niet overgegaan tot de koop omdat ik voor een Imacon achterwand nog niet genoeg werk heb, maar ik was toch niet zo negatief als jij. Overigens heb ik geen tegenlichtfoto's gezien waarop de diafragmavlekken zo duidelijk waren. Ik weet dat de lenzen van Fuji komen. Dat is toch geen slechte lenzenfabrikant als je kijkt naar de lenzen van bijv. de 680 en de 6x17 panoramacamera.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Maandag krijg ik waarschijnlijk van Paepke te horen hoe 't met m'n Sonnar staat...
    Nou, de Sonnar was prima in orde... de reparatie van de sluiter van mijn body gaat echter net zoveel kosten als wat ik voor de camera heb betaald! Ik weet nog niet of ik 'm laat maken... Paepke is in ieder geval niet de goedkoopste.

Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Nou, de Sonnar was prima in orde... de reparatie van de sluiter van mijn body gaat echter net zoveel kosten als wat ik voor de camera heb betaald! Ik weet nog niet of ik 'm laat maken... Paepke is in ieder geval niet de goedkoopste.

Jeroen
    Je zou Wilco Jans(s)en nog eens even kunnen bellen. Hij repareert namelijk ook de Zeiss H'blad lenzen.
    harry

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

eind goed, al goed!?

Quote Originally Posted by hka
    Hij repareert namelijk ook de Zeiss H'blad lenzen.
    In dit geval ging het om een Rolleiflex body. Afgelopen vrijdag heb ik het gerepareerde toestel in Düsseldorf weer opgepikt. Zojuist de eerste test-rol ontwikkeld en het ziet ernaar uit dat alles prima in orde is nu. Ik moet zeggen dat mijn ervaring met Paepke erg goed is, het zijn vriendelijke mensen... die bereidt zijn de tijd voor je te nemen om alles uit te leggen. Ook het eindresultaat van de reparatie is perfect (aldus mijn eerste ervaring met Paepke).Maar wel prijzig dus...
    Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    In dit geval ging het om een Rolleiflex body. Afgelopen vrijdag heb ik het gerepareerde toestel in Düsseldorf weer opgepikt. Zojuist de eerste test-rol ontwikkeld en het ziet ernaar uit dat alles prima in orde is nu. Ik moet zeggen dat mijn ervaring met Paepke erg goed is, het zijn vriendelijke mensen... die bereidt zijn de tijd voor je te nemen om alles uit te leggen. Ook het eindresultaat van de reparatie is perfect (aldus mijn eerste ervaring met Paepke).Maar wel prijzig dus...
    Jeroen
    Dat het om een Rolleiflex body ging was mij vanaf het begin al duidelijk. Ik dacht dat de lens het probleem was en die is qua bouw gelijk aan de H'blad Zeiss lensen. Dus vandaar die gedachte kronkel. Neem me niet kwalijk...
    harry

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka
    Dat het om een Rolleiflex body ging was mij vanaf het begin al duidelijk. Ik dacht dat de lens het probleem was en die is qua bouw gelijk aan de H'blad Zeiss lensen. Dus vandaar die gedachte kronkel. Neem me niet kwalijk...
    Nee, gelukkig was het objectief in orde. Die kan namelijk nooit meer gerepareerd worden omdat die onderdelen er niet meer zijn! Maar toch bedankt voor de reactie... namen van reparateurs zijn natuurlijk altijd welkom.
    Jeroen

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by naaldvoerder
    Ik heb de voorzitter van de nederlandse rolleiclub over K. gesproken ...
    Naaldvoerder,

wie was de voorzitter van de RCN en weet je waar ik hem kan bereiken ?

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

we've got everything you need - satisfaction guaranteed

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Paul,

De voorzitter van de, inmiddels opgeheven, Rolleiclub NL, was Hans van Dorssen. Ik heb helaas geen contactgegevens. Misschien heeft klinkhamer die wel.

Harry de constructie van Zeiss lensen voor Hassy en de SL66 waren zeker niet hetzelfde. In de SL66 lenzen zitten, behalve het diafragma geen bewegende delen. Naar verluidt maakte een en ander het voor de Zeiss mannen makkelijker hun ideale design na te streven. Zulks overigens nu wel 40 jaar gelden intussen.

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin