Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,267   Posts: 1,534,345   Online: 811

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 47
    peterh's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Breunes
    Peter
    Ik haal mijn films, papier en chemo gewoon in Utrecht bij foto Prisma, of Patent, volgens mij 20km bij je vandaan. Ik blijf het doen in de hoop dat nog lang te kunnen.
    Ik hoop het ook.

Maarre, wat die twintig kilometer betreft, ik heb het vanmiddag nagekeken en het is 24,6. Da's dus een round-trip van 50 km.

Zou ik niet erg vinden, want Patent is een we-reld-zaak, ik kom er graag.
    Maar Patent zit in Utereg-centrum. En ik woon op het plaattelaaand, alwaar het openbaar vervoer niet bestaat, dus als ik naar Utereg wil is het met de auto.

En ik verzeker je dat dat geen pretje is
    Abstede is tot daar aan toe, maar die heeft geen Acros (sterker nog, ze hebben er nog niet eens van gehoord).

peter.
    [SIZE=1]"Film is not dead; it just smells funny"
    (met excuses aan wijlen Frank Zappa)[/SIZE]

peterh's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Ik heb het afgeleerd om iedere keer voor Jan met de korte achternaam naar de "winkel" te fietsen en weer een smoes te horen waarom het er niet meer is. Moeilijk leverbaar, niet courant, zou vorige week al geleverd moeten zijn, is er nog niet, begrijp ook niet waar het blijft etcetera, etcetera.
    Tsja

In mijn geval geldt dat de koelkast geduldig is - als ik bij een fotoboer ben en hij heeft iets dat op mijn dieetlijst staat, koop ik er gelijk wat van en dat gaat dan de koelkast in. Maar ik teken daar direct bij aan dat ik de mazzel heb dat ik in een gebied woon waar we niet op een vierkante meter meer of minder kijken, en mijn garage dus net zo groot is als een redelijk betaalbare Amsterdamse woning, en dat ik dus in die garage een koelkast heb staan die alleen voor films, chemie (en biertjes voor bij het tuinfeest) is. In die koelkast ligt altijd wel een voorraadje films en chemie.
    Ik realiseer me drommels goed dat niet iedereen die luxe kent.

En zodra digitaal op hetzelfde niveau en betaalbaar is, moet ik op zoek naar een nieuw excuus om de tuinfeestbiertjes koel te houden

ps: de garagedeur is goed op slot.
    [SIZE=1]"Film is not dead; it just smells funny"
    (met excuses aan wijlen Frank Zappa)[/SIZE]

Shooter
    Large Format
    Ik heb het afgeleerd om iedere keer voor Jan met de korte achternaam naar de "winkel" te fietsen en weer een smoes te horen waarom het er niet meer is. Moeilijk leverbaar, niet courant, zou vorige week al geleverd moeten zijn, is er nog niet, begrijp ook niet waar het blijft etcetera, etcetera.
    Ja, en de enige keer dat jij komt is waarschijnlijk als je misgrijpt in je voorraad die je elders goedkoper hebt besteld via de post. En dan ben je boos/verontwaardigt dat de man het niet meteen voor je klaar heeft liggen

Vord.exe's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Film materiaal haal ik altijd ook nog gewoon bij de Foto Patent
    en als ik het geld voor het oprapen had zou ik best langs de winkel gaan
    om mijn lenzen te kopen en zo eigenhandig er een te redden van zijn ondergang maar jammer genoeg ben ik nog erg jong en erg arm
    dus is dat niet de beste optie voor mij

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by reinierv
    Ja, en de enige keer dat jij komt is waarschijnlijk als je misgrijpt in je voorraad die je elders goedkoper hebt besteld via de post. En dan ben je boos/verontwaardigt dat de man het niet meteen voor je klaar heeft liggen
    Je draait oorzaak en gevolg nu om....
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Large Format
    ik denk dat de winkelier daar anders over denkt. Als hij het spul goed kon verkopen met een leuke marge dan lag zijn winkel er vol mee. De reden dat hij het er niet in heeft liggen is omdat hij het niet kwijtraakt voor een rendable prijs, omdat het meerdeel vd mensen het haalt op een plek die goedkoper is, vooral omdat die door grote hoeveelheden/geen winkel met andere marges kunnen werken en meer inkoopkorting krijgen.

Dit is trouwens al sinds tientallen jaren aan de gang. Al in de jaren 70/80 kwamen mensen bij de kleine middenstander/vakzaak informatie halen en gingen het product vervolgens bij V&D oid kopen omdat het daar goedkoper was. En over een jaar of 20-30 heb je vrijwel geen middenstand meer, alleen grote ketens en postorderbedrijven.

Het is vrij naief te stellen dat de reden dat een winkelier iets niets niet op voorraad heeft komt door een soortement van complot om jouw te dwingen iets anders te kopen.

Of je het nu leuk vind of niet, digitale fotografie zorgt voor een aardverschuiving waardoor de traditionele tak meer naar de marge wordt gedrukt. Dwz er is ook minder behoefte aan die producten (film/papier/chemo) en die zullen dus niet meer 'om de hoek' verkrijgbaar zijn. In de jaren 19100-1930 had elke beetje fotozaak platina/palladium papier op voorraad, probeer dat nu maar eens te krijgen. De wereld veranderd, het is zinloos je ogen ervoor te sluiten en te verwachten dat de spullen die jij hebben wilt in dezelfde mate beschikbaar blijven als vroeger.

Shooter
    Multi Format
    De reden dat hij het er niet in heeft liggen is omdat hij het niet kwijtraakt voor een rendable prijs, omdat het meerdeel vd mensen het haalt op een plek die goedkoper is
    Dat is nu net wat we o.a. verstaan onder de vrije-markteconomie. Wat ook de reden voor een prijsverschil mag zijn, als de moeite niet opweegt tegen het prijsverschil, zal een klant gaan waar het goedkoper is.
    Je hebt natuurlijk wel het soort altruïstische klant die winkelen beschouwt als een soort van op café gaan en de voorkeur geeft aan een goeie informatieve babbel met de verkoper en daar graag een procentje meer voor betaalt.

Ik ga ook voor dat laatste, anders kocht ik mijn klimmateraal allemaal via postorder in Frankrijk, dat scheelt hem soms tot 30%!.

Al in de jaren 70/80 kwamen mensen bij de kleine middenstander/vakzaak informatie halen en gingen het product vervolgens bij V&D oid kopen
    Dit vind ik een zeer scheve situatie. Ik hoop voor de winkelier dat die het dan snel doorheeft dat er iemand hem komt uitmelken en vervolgens zijn geld elders besteedt. Toen ik in de winkel stond, wist ik meestal na 2 bezoeken van een klant of die iets zou opbrengen of me alleen maar kwam uitvragen.

Service enerzijds en persoonlijk contact met de klant anderzijds, heeft zijn prijs.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Adverteren doet verkopen...

ik denk dat de winkelier daar anders over denkt. Als hij het spul goed kon verkopen met een leuke marge dan lag zijn winkel er vol mee. De reden dat hij het er niet in heeft liggen is omdat hij het niet kwijtraakt voor een rendable prijs, omdat het meerdeel vd mensen het haalt op een plek die goedkoper is, vooral omdat die door grote hoeveelheden/geen winkel met andere marges kunnen werken en meer inkoopkorting krijgen.

Het is vrij naief te stellen dat de reden dat een winkelier iets niets niet op voorraad heeft komt door een soortement van complot om jouw te dwingen iets anders te kopen.
    Het is bij mij nooit een kwestie van geld geweest. Ik gunde hem altijd de hogere prijs. Daartegenover stond dan het "laatste nieuws". Die discussie is niet zuiver. Het feit wil dat hij de "markt" heeft laten lopen. Daarmee wil ik zeggen dat al zijn "analoge" klanten steeds weer opnieuw een dikke "neen" te horen kregen vwb de leverbaarheid waarbij de optie "ik kan het wel bestellen" niet ter discussie kwam. Dus de eigen schuld dikke bult, ligt toch bij de vakhandel. Etaleren doet verkopen is mij altijd voorgehouden.... Het scheelt me nu pas geld, tijd en nodeloze moeite om iets te verwerven dankzij de e-commerce sites.
    harry

Release, the best you can do...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    ik denk dat de winkelier daar anders over denkt. Als hij het spul goed kon verkopen met een leuke marge dan lag zijn winkel er vol mee. De reden dat hij het er niet in heeft liggen is omdat hij het niet kwijtraakt voor een rendable prijs, omdat het meerdeel vd mensen het haalt op een plek die goedkoper is, (...) Al in de jaren 70/80 kwamen mensen bij de kleine middenstander/vakzaak informatie halen en gingen het product vervolgens bij V&D oid kopen omdat het daar goedkoper was.
    Wat mij persoonlijk betreft is het precies andersom. Ik heb jaren lang mijn analoge spullen bij dezelfde paar fotografen gekocht. Maar omdat die inmiddels gereduceerd zijn tot dozenschuivers ben ik genoodzaakt om op het internet te gaan shoppen. Onlangs vroeg ik een lokale winkelbediende zelfs om een rolletje XP2 wat ik achter haar in de schappen zag liggen. Ze had geen idee waarover ik sprak...

Ik heb gelukkig nog één fotograaf die speciaal voor mij vlakfilm en 120 rolletjes op voorraad houdt. En bovendien voor een redelijke prijs. Nou, die heeft aan mij een zeer trouwe klant. De wat duurdere kleurenrolletjes met familiekiekjes mag hij ook doen. En ik geef hem alle mond-tot-mond reclame die ik kan.

In de jaren 19100-1930 had elke beetje fotozaak platina/palladium papier op voorraad, probeer dat nu maar eens te krijgen.
    Platinum/Palladium is weer prima te verkrijgen. Maar dan wel op internet.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Images
    28
    Absoluut geen problemen hier in Amsterdam. Er zijn 4 of 5 foto winkels valkbij waar ik kan 120 kopen, Z/W, Dia of Kleuren Neg (Foto Nivo). Het is iets moielijker om 9x12cm vlak film te vinden...maar dat komt wel uit Engeland, maar Foto Nivo heeft wel 4x5. Ontwikkelen is ook geen problem.

(apologies for the crap Dutch ;-)

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin