Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,535,810   Online: 688

Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 41 to 47 of 47

Shooter
    Multi Format
    Einde MF in zicht lijkt mij klinklare onzin. Ik denk dat MF vanuit de hoek van de "ambitieuze" amateur juist opgang gaat maken. Blijkbaar worden er veel MF spulletjes afgestoten zodat je de mooiste dingen kunt oprapen voor kraakprijzen. Als je dat ziet, lach je je een deuk dat sommigen voor een kleinbeeld Canon of Nikon een rib uit hun lijf laten rukken

Met de verkrijgbaarheid van de films zit het wel goed. Met de prijzen hier in mijn woonplaats niet zo overigens, maar dat geldt eigenlijk voor kleinbeeld ook al. Te duur dus. Ik ga dat oplossen door via internet een wat grotere bestelling ineens te doen, eventueel samen met een paar kennissen.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

we've got everything you need - satisfaction guaranteed

biloko's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Het was dus ook het einde van Zwart wit als kleurenphoto kwam... van 135 film toen APS kwam... van analoge photo toen digitaal kwan... en van echte fotowinkels toen supermarkten zijn met het verkoop van fototoestellen gestarten...
    Er zijn nog zeer goede adressen waar je hele stapels van 120 en 220 rollfilm dozen in de koelkast vindt vlak bij andere stapels dozen van 4x5" sheet film... Kleur... en zwart wit... En mijn wijkfotograaf bestelt en stokeert graag iedere type film die ik bestel en gebruik... That's business!
    Charles "Biloko" Lemaire

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Mijn fotoboer wist te melden dat veel film in backorder is wegens de STIJGENDE vraag. Ik noem dat goed nieuws.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

(back)order

Quote Originally Posted by Marc Leest
    Mijn fotoboer wist te melden dat veel film in backorder is wegens de STIJGENDE vraag. Ik noem dat goed nieuws.
    Of hij wacht zelf totdat ie een totaal (back)order van €3000,- heeft. Film is te koop zoveel als je maar wilt en uit voorraad.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by biloko
    Het was dus ook het einde van Zwart wit als kleurenphoto kwam... van 135 film toen APS kwam... van analoge photo toen digitaal kwan... en van echte fotowinkels toen supermarkten zijn met het verkoop van fototoestellen gestarten...
    Charles,

Ik denk weldegelijk dat er door de komst van de digitale camera's heel veel gaat veranderen in de filmbusiness. Vergis je daar niet in.
    Ik denk dat er sowieso minder keuze komt qua merken en typen films, chemie en papier. Dat vind ik niet erg: In de supermarkt kan ik kiezen uit 8 soorten aardbeienjam en dat zie ik ook niet als een voordeel.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

we've got everything you need - satisfaction guaranteed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    "Even een waarschuwing voor Capi Vak Amsterdam: die mogen alleen nog maar aan bedrijven verkopen, dus als je geen KvK inschrijving hebt, komt je er niet in.
    "

Of als je lid van een fotoclub bent. Bij camex vak (=capi) eindhoven kunnen we als fotoclub met korting bestellen.

Shooter
    Medium Format
    camex vak (=capi)
    Weet je dat zeker? In Amsterdam zit namelijk ook Fimex en dat is hetzelfde als Camex, maar dat Capi daar ook bijhoorde wist ik niet. Overigens heb ik nooit een KvK nummer nodig gehad voor Capi. Alleen een BTW nummer en dat kan iedereen aanvragen en kost niets.

Page 5 of 5 FirstFirst 12345

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin