Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,770   Online: 848

Results 1 to 5 of 5

Thread: Hasselblad

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Hasselblad

Wie kan me iets vertellen over de tweede hands prijzen van Hasselblad.
    Het gaat over een Hasselblad 503 met een lens de 40mm f4 van hasselblad. Een geweldige lens heeft eeen voorsiegel doorsnede van ongeveer 12cm.
    Ze komen raar of zelden op de markt n nieuwprijs van de 40mm is ongeveer 1600 euro.
    Iemandt een gedacht wat , wat het nog waard is.
    Het gaat op een veiling , waar ik naar de kijkdag geweest ben , dus heb de staat van de combinatie kunnen zien.
    Ludo.

Shooter
    Medium Format
    Hallo Ludo,

De nieuwprijs van de CFE40mm is veel en veel hoger dan 1600 euro. De "oude" CF T* lens is tweedehands ongeveer 300-400 euro, zelf heb ik er 1 via Ebay gekocht voor 323 euro. Waar heel moeilijk aan te komen is zijn filters voor deze lens. 104mm doorsnede. Maar losse filterfolies kan dan weer wel.
    Totaal met 503body en magazijn zou het mooi zijn als je die voor zo'n 600 euro kunt krijgen, maar niet meer dan 800 euro lijkt me, of je moet die 40mm natuurlijk erg graag willen hebben. Is een hele mooie lens ongeveer vergelijkbaar met 24 mm voor kleinbeeld.

Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hasselbladuser View Post
    Hallo Ludo,

De nieuwprijs van de CFE40mm is veel en veel hoger dan 1600 euro.
    Die van de CF is iets lager.

Quote Originally Posted by hasselbladuser View Post
    De "oude" CF T* lens is tweedehands ongeveer 300-400 euro, zelf heb ik er 1 via Ebay gekocht voor 323 euro. Waar heel moeilijk aan te komen is zijn filters voor deze lens. 104mm doorsnede. Maar [...]
    Je bedoelt hier de oude "C" (!) lens.

Shooter
    Medium Format
    Sorry, Ja de C lens maar wel met T* coating.

Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Hasselblad

Bedankt voor de info , allemaal.
    Maar jammer maar helaas , de veiling is afgelopen en de combinatie is geveilf voor 845 euro , voor mij iets te veel.
    Groetn , Ludo.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin