Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,969   Posts: 1,558,537   Online: 1089

Results 1 to 6 of 6
    jelke's Avatar

hasselblad statief snelkoppeling

voor mijn hasselblad 501 cm wil ik een statief snelkoppeling kopen, nu heb ik deze

http://www.calumetphoto.nl/item/HAS3043326/

gezien en nu hoor ik dat de camera er wel op schuift maar niet in klikt, er zit geen lock functie op, heeft iemand ervaring hier mee of tips?

Shooter
    Medium Format
    Deze versie heeft inderdaad geen "klik". De hendel aan de zijkant klemt de voet muurvast.
    Er zit geen hendel aan de achterkant, die omhoog veert zodat een camera er niet naar achteren uit kan schuiven (en vallen als het 'per ongeluk' gebeurt) als de klemhendel op 'los' staat.

Maar waarom kijk je naar dit ding?
    Jouw 501 CM past ook in de (bijna identieke) versie voor de V-serie (met wèl een anti-uitval hendel), en (nog veel beter) ook in de oude statiefkoppelingen. Die oude dingen zijn voor weinig geld te vinden, en werken perfect.

jelke's Avatar
    Quote Originally Posted by Q.G. View Post
    Maar waarom kijk je naar dit ding?
    Jouw 501 CM past ook in de (bijna identieke) versie voor de V-serie (met wèl een anti-uitval hendel), en (nog veel beter) ook in de oude statiefkoppelingen. Die oude dingen zijn voor weinig geld te vinden, en werken perfect.
    hoi..bedankt voor je reactie is dit de hasselblad 45144 statiefkoppeling??

Shooter
    Medium Format
    Nee. Dit is de versie voor de H-serie cameras, (30)43326 (dat staat ook op die pagina, en in de URL van die pagina).
    Voor jouw 501 CM is de 45144 beter (is in principe hetzelfde ding, maar met de eerder genoemde veiligheidshendel. En een rond waterpasje/libelle, in plaats van twee aparte).
    Overigens past jouw 501 CM ook in de eerdere versies van de snelkoppeling, en die zijn a) net zo stevig/zeker, en b) veel goedkoper.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    de 45144 past direkt onder de 501 (heb ik ook)
    Als je een ouder model gebruikt, moet er een extra schoentje onder de 501 body zodat je hem niet meer plat op een tafel kunt zetten.
    Dus een 45144 zoeken...

jelke's Avatar
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    de 45144 past direkt onder de 501 (heb ik ook)
    Als je een ouder model gebruikt, moet er een extra schoentje onder de 501 body zodat je hem niet meer plat op een tafel kunt zetten.
    Dus een 45144 zoeken...
    hoi, inmiddels gevonden en gekocht afgelopen weekend gebruikt op mijn (nieuwe) berlebach

http://www.thewsreviews.com/2010/12/...port-3032.html

perfect...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin