Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,693   Posts: 1,548,963   Online: 781

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    Multi Format

Super rollex darkslide

Ik ben aan de slag met een technika IV 23 met aan de objectieven gekoppelde meetzoeker. Zo kan ik fotograferen met de super rollex zonder gebruik te maken van het matglas. Nu vraag ik me af of ik na het laden van de film en het monteren van de cassette de darkslide niet mag wegnemen zonder hem na elke opname en bij het voortspoelen van de film terug te schuiven. Of loop ik dan gevaar dat er lichtlekken ontstaan?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ikon View Post
    Ik ben aan de slag met een technika IV 23 met aan de objectieven gekoppelde meetzoeker. Zo kan ik fotograferen met de super rollex zonder gebruik te maken van het matglas. Nu vraag ik me af of ik na het laden van de film en het monteren van de cassette de darkslide niet mag wegnemen zonder hem na elke opname en bij het voortspoelen van de film terug te schuiven. Of loop ik dan gevaar dat er lichtlekken ontstaan?
    De gekoppelde meetzoeker op de Technika heeft niets te doen met de cassette. Je hoeft de cassette darkslide niet terug te doen tussen de opnamen, mits bij het opnieuw spannen van de sluiter, de sl;uiter zich niet opent. Als tussen de opnamen een groot tijdverschil is, dan doe ik uit veiligheidsoverwegingen de de darkslide wel terug. Je weet maar nooit of ergens een klein lichtlek zit.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Je hoeft de cassette darkslide niet terug te doen tussen de opnamen, mits bij het opnieuw spannen van de sluiter, de sl;uiter zich niet opent.
    De sluiters zijn allemaal van het merk Compur. Ik heb 'ns nagekeken en zie niets opengaan bij het spannen van de sluiter.
    Aangezien ik nog niet goed gewoon ben aan deze 'nieuwe' manier van werken met darkslides en zo (verwend door kleinbeeld...), is het een opluchting dat het ook zonder darkslide kan; zo heb ik af en toe een belicht negatief...

Stefaan

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin