Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,219   Posts: 1,532,256   Online: 806

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

terug naar kleinbeeld naar exploratie mf

Na veel zuchten, verdommen en miljaren schakel ik dus terug over op kleinbeeld nikon f-100).
    rolleiflex gx : kan ik maar niet aan wennen, te traag, te onhandige lompe bak. Niet mijn ding... Spijtig.

Ik heb graag de camera voor het oog, snel een snapshotje...
    En ik fotografeer te weinig de laatste tijd door geen zin meer... hoe zou dat komen?

Zonde van het toestel, blijft gewoon stof vangen terwijl er iemand gelukkig zou mee kunnen zijn of er een betere fotograaf door zou kunnen worden door de prachtige beelden die ermee mogelijk zijn...

tja,

Iemand die weet hoe ik hem zou kunnen verkopen? Liefst niet via Ebay?
    grtz

Sorry dat ik het zo doe, ik weet niet hoe het anders aan te pakken...

Shooter
    Multi Format
    Ja, een twee oog range finder (MF) is natuurlijk iets wat je moet liggen.

Maar ik zag in Doesburg een 2,8 GX welke Eur. 2000,- moest opbrengen. Dus misschien kun je voor dit geld een Leica M6 (M7 ?) RF kopen.

Ik heb graag de camera voor het oog, snel een snapshotje...
    als ik het zo lees .......
    My favorite store: http://www.fotohuisrovo.nl

Shooter
    Large Format
    Jammer dat de camera je tegenvalt. Ik zou een Rolleiflex bepaald geen lompe bak willen noemen. Een RB67 misschien wel, maar een Rolleiflex is klein voor een middenformaat camera. De bediening ervan vergt enige gewenning, net als het spiegelverkeerde beeld en de compositie in een vierkant vlak. Er zit een scherptediepteschaal naast je scherpstelknop. Zo kun je hyperfocaal scherpstellen en dat zullen de oude meesters die ermee werkten ook gedaan hebben.

Zelf zou ik liever met een Rolleiflex werken dan met welke andere 35mm camera voorzien van een batterij opjectieven ook maar mijn fotografiestijl leent zich er misschien meer voor. Straatfotografie kan mij maar zelden boeien, rustige weloverwogen portretten en landschappen des te meer. Ach ieder zijn voorkeur.

Helaas heb ik er het geld niet voor anders had ik hem graag van je over genomen.

mvg, Frank
    www.frankbunnik.zenfolio.com

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De Rollei lijkt me een erg fijne camera maar ik kan me goed voorstellen dat hij niet voor elk soort fotografie geschikt is. Maar dat wil niet zeggen dat er niet voor (bijna) elk soort fotografie wel een MF camera is.

De Fuji GA645 is door zijn handzame formaat en autofocus beslist geen trage camera. Kan je prima een snapshotje mee maken. Misschien intressant om hier eens naar te kijken ?

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    marktplaats.nl zou kunnen, of fotoapparatuur.nl

Beide zijn gratis en vrijblijvend. Geloof me als ik je zeg dat er genoeg (serieuze!) kapers op de kust zijn voor een mooie GX. Echt goede spullen verkopen overal.

1500-1800 euro is een faire prijs, beetje afhankelijk van staat en accessoires. Zeker niet voor minder wegdoen, hoe erg het ook knaagt, zo'n camera in de kast.

Je kunt natuurlijk ook subscriber worden van deze site en dan een classified op APUG plaatsen. Heel wat Europeanen op de loer naast het overwegend Amerikaanse publiek. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat marktplaats i.h.a. efficienter is dan APUG (meer kijkers).

Het is jammer dat ik geen Nikkors heb, anders had ik de F100 eens serieus willen proberen. De camera zelf kost niet zoveel meer, als je even zoekt. Het lijkt me een veel fijnere camera dan bv. de EOS 3.

Succes, Sander

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin