Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,687   Posts: 1,548,639   Online: 1199

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    35mm

Voightlander Vito C shutter

Goedenmorgen,

Gisterenavond kreeg ik mijn voightlander binnen. Voor dat ik een rolletje er in deed heb ik hem geprobeerd of alles werkte. Alles deed het, ik zag ook steeds de lens open en dicht gaan. (verschillende standen etc...)

Toen ik het rolletje erin had gedaan stopte die daar mee. Het rolletje draait wel af en wss wordt er ook een foto genomen maar dus zonder licht want hij de lens gaat niet meer open en dicht..

Ik las dat je bij de Vito B een klikje hebt voor zelfontspanner en die altijd uit moet zijn (omdat het oud spul is) dus ik denk ik kijk even bij de mijne maar kon dit niet spotten...

weet iemand wat er kan zijn?
    Het lijkt mij raar als ik in 5 minuten met zorgvuldigheid en een handleiding op me beeld dat ding ineens heb kapot gemaakt.

mvg, Eleonora

Shooter
    Medium Format
    Hallo Eleonora

Ikzelf heb de VITO BL ,zelfde camera en heb hetzelfde probleem

Waarschijnlijk is de camera ontregeld doordat je gespannen en afgedrukt zonder film erin ( klopt het dat je dit gedaan hebt ??)

is tenminste bij mij zo gegaan

ik heb hem opengemaakt,maar mechaniek is zeer complex en ingewikkeld.

Weet ook niet wat te doen,maar waarschijnlijk ligt daar de oorzaak

Je kan proberen de camera open te doen en aan het tandwieltje te draaien en dus te spannen en dan af te drukken en dan film.,maar wees voorzichtig,forceer niets

laat wat weten !!!!

Ruud.

Shooter
    Medium Format
    Hallo Eleonora,

nogmaals mij

De oorzaak is het vastplakken van de sluiter
    schijnt bij de VITO B nog al eens voor te komen
    na langdurig gebruik droogt de smering uit

ik weet niemand die dit kan maken voor je,mocht je iemand vinden laat even weten

vaak helft het door het tandwieltje een aantal keren te spannen bij opoe camera en af te drukken

ruud

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin