Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,685   Posts: 1,482,258   Online: 1056

Results 1 to 3 of 3

Thread: Nikon FG

Shooter
    35mm

Nikon FG

Hallo,

Ik heb een Nikon FG-20 gekocht op de fotograficabeurs zondag 11 maart jl. Was er erg blij en ging gelijk mee aan de slag om te kijken of de camera wel in orde is. Na de film te hebben ontwikkeld stond er helemaal niets op, negatief was helemaal zwart. Toen nog een keer een film volgeschoten en ontwikkeld en weer stond er niets op! Om er zeker van te zijn dat het een misverstand zou kunnen zijn heb ik met mijn werkcamera een rolletje volgeschoten en de film ontwikkeld en daar was niets aan de hand.

Heeft iemand ervaring hiermee en zou ik toch een miskoop hebben gekocht?

groet, Baselice

Shooter
    Medium Format
    Hallo Bacelice

Het doet me sterk denken aan het probleem dat de sluiter niet geheel dichtgaat en daardoor steeds licht blijft binnenkomen.
    kijk eens met open achterwand naar de sluiter bij ontspannen of deze blijft hangen
    anders naar een nikon rep ,dus bv nikon zelf,waar je direct buiten de fotozaak om naar toe kunt ,weet ik geen

groet

ruud

Shooter
    35mm
    helemaal leeg?? helemaal vol bedoel je

je film heeft dus duidelijk licht gezien. Kan je de sluiter eens testen zonder lens? kan je kijken of die mooi open en toe gaat. Of de sluitingen aan de rug, sluiten ze mooi? zijn ze niet verduurd? Of zelfs afwezig? Je film ingeladen in de felle zon? of je toestel er een tijd in laten liggen? (dan vallen kleine lekken ook meer op.)
    is je film helemaal zwart? of alleen het "negatief" zelf? m.a.w. kan je de tekst en nummering ind e negatiefrand nog lezen of is dat helemaal zwart geworden?

Groetjes,

Tom

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin