Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,545   Posts: 1,544,445   Online: 1014

Results 1 to 4 of 4
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

consumentenlens aanschaffen of niet?

De fotograaf gaf me gisteren de aanbieding een (nieuwe) zoomlens aan te schaffen voor 75€. Het gaat om de 70-300 f/4-5.6G. Eigenlijk wou ik liever sparen voor een D omdat die ED glas heeft ofwel een tamron of sigma-lens 70-300. De lens wordt nu namelijk bij een promotie met een d70 en een 18-70 in kit verkocht en iemand had al een 70-300

Doen of niet? Bij de meeste zaken vragen ze minstens 110€. Volgens mij is dit toch gn slechte lens....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Wat kun je mis doen met 75€. ED heeft véél meer zin in kleur dan in Z/W. Alleen moet deze lens geschikt zijn voor kleinbeeld. Nikon heeft momenteel ook lenzen in hun gamma die alleen geschikt zijn voor CCD apparaten (te kleine beeld cirkel :rolleyes: ) .

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Ik heb deze lens. Niet slecht. Voor dat bedrag kun je je er geen buil aan vallen.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Wat kun je mis doen met 75€. ED heeft véél meer zin in kleur dan in Z/W. Alleen moet deze lens geschikt zijn voor kleinbeeld. Nikon heeft momenteel ook lenzen in hun gamma die alleen geschikt zijn voor CCD apparaten (te kleine beeld cirkel :rolleyes: ) .

M.

Ja dacht ik ook. Maar af en toe werk ik in kleur hoor
    Vaststelling op dat gebied trouwens: dia enkel in combinatie met een echte filmscanner gebruiken, de resultaten die ik tot nu toe had met sensia en velvia vielen wat tegen in combinatie met een flatbed.
    De lens is zo'n beetje een digitaal - analoog type: wordt veel geleverd met de d70 maar ook bij de goedkopere body's in de f-serie. Te vergelijken met de Di-serie van Tamron denk ik. (eigenlijk is deze lens ook gemaakt door tamron die een iets duurdere variant met macro functie heeft)

Hans: ook bedankt voor de tip, ik dacht ook dat ik hier weinig met kon misdoen.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin