Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,927   Posts: 1,556,814   Online: 857

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Multi Format

Soms is het goed om een nieuwe batterij te steken... LOL (beetje leedvermaak)

Ga ik gisterenavond die Mamiya ZM Quartz met een daarbij kudde lenzen en filters ophalen voor peanuts. Zo'n koopje op internet is meestal wel interessant en dit leek me dat ook.
    De verkoper had me al gemeld dat het filmtransport niet meer werkte, het toestel wou niet meer opspannen.

Daarnet tijdens de middagpauze loop ik even de stad in om twee nieuwe A76 batterijtjes te halen voor het toestel om toch even te inspecteren of de lichtmeting ed. nog werken, vooraleer ik de body voor reparatie zou binnensteken bij de fotozaak.
    Wat blijkt nu?

De opspanner was helemaal niet kapot!!!!
    Zonder jus wil het toestel blijkbaar niet dat je manueel de trekker opspant.

Check you batteries, people

Het enige probleem nu, is dat ik dringend een nieuwe fototas moet kopen om alles te kunnen meenemen.

Shooter
    Medium Format
    Welke lenzen heb je er allemaal bij? Ik heb wel eens gehoord dat Mamiya mooie dingen heeft geproduceerd voor kleinbeeld, maar geen voet aan de grond heeft kunnen krijgen in die overvolle markt. Een kwestie van marketing is dat meestal.

Shooter
    Multi Format
    Even nakijken:

Mamiya Sektor E 50mm 1:1.7
    Mamiya Sektor E 50mm 1:2.0
    Osawa MC 28-80mm 1:3.5-4.5
    Mamia Sektor E 80-200mm 1:3.8
    Osawa MC4 2x tele convertor

Ze zijn na het ontwikkelen van de ZM Quartz gestopt met het maken van kb toestellen.

Ik moet toegeven dat ik tot voor een paar maanden nooit van Mamiya gehoord had maar wat rondvragen gaf me wel vertrouwen in het toestel.
    Hopelijk heb ik er evenveel plezier aan als mijn Pentax K1000 indertijd.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Mooie set heb je daar!
    Waar kan je zo'n camera nog laten maken ('fotozaak')

Tja, ik dacht dat een batterijtje bij men vaders oude olympus 35 sp rangefinder ook zou helpen (enkel lichtmeting) maar ik had minder geluk
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin