Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,338   Posts: 1,537,684   Online: 932

Results 1 to 2 of 2
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Prinz filters + ander vraagje

Kent er iemand 'Prinz' filters? Dit omdat ik (na een 62mm uv-filter besteld te hebben) deze kocht, terwijl ik nog nooit heb gehoord van dit merk.
    Welja, zolang het de optische kwaliteit niet teveel verminderd is het goed

Nog een vraagje: ik heb nog wat overschot rodinal (en veel meer hc110) staan, maar die zit nog in het 125ml flesjes. Dit kan ik niet verder platdrukken. OK, rodinal bewaart dan wel lang, maar mag ik dit en/of hc110 (of andere ontwikkelaar) in kleine potjes van plastiek doen, die ook gebruikt werden om printer-inkt in te bewaren (navul-inkt)? Ik heb deze in ieder geval goed uitgespoeld. Voor onverdunde ontwikkelaars (a la 1+50) vond ik ze wel interessant... (ongeveer 60ml) of beter géén risico's nemen?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Over Prinz filters kan ik niks vertellen maar voor het bewaren van aangebroken ontwikkelaar geef ik je de tip van de dag mee:

Knikkers !

Ga in een speelgoedwinkel wat (glazen) knikkers halen en vul de aangebroken fles op met de knikkers tot het flesje net niet overloopt, en sluit goed af. Als het flesje op is, kun je de knikkers recyclen voor het volgende.
    't thats it.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin