Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,445   Posts: 1,570,016   Online: 887

Results 1 to 2 of 2
    triplet's Avatar
    Shooter
    35mm

Leitz Pradovit CA1500 AF probleem

Hallo,

Ik merk dat de Auto Focus van mijn Leitz projector plotseling aan het "hunten" is.
    Hij doorloopt constant het hele instelbereik zonder ergens te stoppen.
    Nu las ik op een forum dat iemand dat probleem ook eens heeft gehad en tot de ontdekking kwam dat hij bij het schoonmaken van de projector een filtertje o.i.d. opgezogen had dat voor de sensor van de AF zat.
    Nu heb ik mijn projector recentelijk ook schoongemaakt en vraag me af of ik ongemerkt ook iets in de stofzuiger heb laten verdwijnen.
    Ik zou erg gered zijn met een foto van het AF mechanisme van deze projector, waarop goed het lampje en de sensor van de AF te zien zijn.
    Helaas is de stofzak inmiddels al lang gewisseld.....
    Andere tips om dit probleem op te lossen zijn overigens ook meer dan welkom!

Verder vraag ik me af of iemand weet waar ik een Service Manual van de CA1500 zou kunnen vinden. (CA2500 of een C1500/2500 mag natuurlijk ook)
    Het zijn deksels lastige apparaten om aan te sleutelen. Als het werkt is het prachtig, maar zodra er iets aan mankeert...

Alvast hartelijk dank voor evt. tips!

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ik heb de CA 2500.

Jawel, lastig... of bewijs dat ik een idioot ben: bij het afnemen van de bodem van de magazine-sleuf om te reinigen heb ik een schroef uitgedraaid, die niet in een vaste gat zat, maar in een los moer. Die is nu echt los... Ook vond ik bij het uithalen van het transport-mechanisme in die sleuf dat een gedeelte gebroken was. Ik vraag mij nu af of ik das was of er al een scheurtje binnenzat.

Normaal geraakt bij mij spul wel beter uit de werkplaats dan het is binnengekomen...

Als ik tijd zou vinden en die AF-mechanisme goed te bereiken zou zijn, zou ik bericht geven.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin