Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,769   Posts: 1,484,208   Online: 845

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 33

Shooter
    Medium Format
    Wat mij betreft ook hoor Gilbert. :-)

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ondertussen heb ik al lang een F80 'op bestelling' hoor (zoals jullie wellicht al wisten) Middenformaat zal voor (veel) later zijn, aangezien ik in de vakantie waarschijnlijk niet veel centjes zal kunnen verdienen (wegens meerdere weken studeren voor de 2e zit...)
    En eerst wil ik de doka afmaken en goed met KB leren werken. Het oog is nog altijd belangrijker...!
    Waarom nu de F80: ik was toch wel tegen de beperkingen van mijn f55 aangelopen, ik denk dat de meesten onder jullie dat vrij logisch vinden. Ondanks het feit dat ik een aparte lichtmeter heb. Met een F80 heb ik er op een goedkope manier een ingebouwde spotmeter bij, en nog vele andere mogelijkheden. Het zal ook mijn voorlaatste KB-toestel zijn dat ik 'bewust' (ik bedoel als doel op zicht) aanschaf, want ik wil enkel nog ooit een F6 :-)
    Maw: hierna (volgend jaar dus) probeer ik de wereld van MF te betreden.
    En of dat nu een TLR of een spiegelsysteem is, ik lig er echt niet wakker van
    Als het maar werkt en ik goede foto's kan nemen
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    35mm RF
    PieterB, ik las hier ergens dat je meer vrouwen op het forum wou. U vraagt, wij draaien Mijn bijdrage beperkt zich meestal tot het nieuwsgierig meelezen van de topics.

ik heb pas een kiekjes-toestel (nikon F65) gekocht, voor de familie-uitjes enzo. Ik werk nog altijd honderd keer liever met mijn oude nikkormat FT3. Zalig bakske vinnek da ! (joajk, 'k zen uuk van 't gèntse)

Ik heb pas mijn eerste jaar fotografie gevolg (geen echte opleiding zoals st-lucas zenne, deeltijdse kunstopleiding aan kunstacademie) en volgend jaar gaan we eindelijk MF uittesten. Jullie begrijpen dat ik sta te springen ! Ik wil eigenlijk het liefste de 'oude' technieken onder de knie krijgen, gom enzo, maar niemand wil mij dat leren op school. Denken jullie dat dat zelf uit te vinden is ? Of kan ik toch beter het net ondersteboven gooien om iemand te zoeken die daar cursussen in geeft ?

Enfin, daar ging dit topic niet over Ik zou gaan voor de F100, maar ja, de financiën... Hopelijk beleef je veel plezier met je F80 !

Vraagje: waarom een F6 ? Ik heb altijd gedacht dat een F5 het summum was ? of stel ik nu een heel blonde vraag ?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by jokari
    Ik wil eigenlijk het liefste de 'oude' technieken onder de knie krijgen, gom enzo, maar niemand wil mij dat leren op school. Denken jullie dat dat zelf uit te vinden is ? Of kan ik toch beter het net ondersteboven gooien om iemand te zoeken die daar cursussen in geeft ?
    In het zuiden van Nederland (Veghel) zit Jeroen, die ook enkele edele procedes onderwijst, zoals cyanotype. Misschien kun je hem bewegen tot weekendworkshops.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Als je in interesse heb in oude/alternatieve technieken is het leuk om deze levendige mailing list te volgen: http://www.usask.ca/lists/alt-photo-process/about.htm

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by jokari
    PieterB, ik las hier ergens dat je meer vrouwen op het forum wou. U vraagt, wij draaien
    lol

ik heb pas een kiekjes-toestel (nikon F65) gekocht, voor de familie-uitjes enzo. Ik werk nog altijd honderd keer liever met mijn oude nikkormat FT3. Zalig bakske vinnek da ! (joajk, 'k zen uuk van 't gèntse)
    Mja, moest ik het geweten hebben vroeger, had ik een goede tweedehandsuitrusting gekocht. Ik had even goed meteen met MF kunnen beginnen (volledig manueel). Maar 35mm is toch wat toegankelijker (vergroters) en voorlopig voldoende (om te leren fotograferen)
    Ik hoop met een F80 - ik ga er vandaag om - nog betere resultaten te bereiken (vooral op vlak van lichtmeting (spot))

Vraagje: waarom een F6 ? Ik heb altijd gedacht dat een F5 het summum was ? of stel ik nu een heel blonde vraag ?
    Ik lig er niet wakker van. Als student zal de F80 mijn laatste 35mm toestel zijn (tenzij van die oudere cameras natuurlijk). Misschien als ik wat jaartjes gewerkt heb, en ze hem dan nog produceren... Of ooit een Leica... Een F6 heeft toch wel wat voordelen ten opzichte van een f5 (en ook wat nadelen vooral zonder battery pack) maare... je (ik) zal er geen betere foto's met nemen dan met een F80/F100 whatever....

Alternatieve processen zijn idd bijzonder interessant... maar meestal gaat het om contactafdrukken (ja toch?) en ik zie het nog niet zitten tussennegatieven of positieven te maken hoor...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Of ooit een Leica...
    Of een Voigtländer. Net een Bessa-L met 15mm (!) lens gekocht.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Ik hoop met een F80 - ik ga er vandaag om - nog betere resultaten te bereiken (vooral op vlak van lichtmeting (spot))
    Daarom - vanwege de spotmeting - heb ik destijds een EOS 3 aangeschaft. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig (ook met die EOS 3) toch altijd een losse lichtmeter (met een nog kleinere 'spot') gebruik. Als het puur om de spotmeting gaat, is een goede lichtmeter wellicht een betere investering omdat die veelzijdiger is (zowel spot als bijvoorbeeld studioflitslicht meter... en ook te gebruiken met eventuele latere camera's die geen ingebouwde lichtmeter hebben).

Fijn weekend,
    Jeroen

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Alternatieve processen zijn idd bijzonder interessant... maar meestal gaat het om contactafdrukken (ja toch?) en ik zie het nog niet zitten tussennegatieven of positieven te maken hoor...
    Tegenwoordig is het mogelijk om vergrootte negatieven voor contactafdrukken bij alternatieve procédés te maken met je computerprinter.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm RF
    Gilbert en Huib, hartelijk dank, dat zijn twee hints waar ik veel mee ben. Ik ga beginnen met jouw site ondersteboven te halen Gilbert, lijkt mij dat ik daar nog veel kan leren.
    A thing of beauty is a joy for ever - John Keats, Endymion

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin