Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,691   Posts: 1,548,945   Online: 795

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: Welke flitser?

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by peterh
    Evengoed denk ik dat ik met de Metz en de SCA-adapter dingen kan die met een on-camera SB800 niet kunnen (flitser op statief, een metertje van de camera af, laten bouncen op een witte muur....), en als je dat wilt, dan is elke staafflitser met losse adapter voor op de flitsschoen een betere optie.

Als je veel bloedjesnel reportagewerk doet, en gewicht en formaat een issue is, dan moet je de Metz laten voor wat het is.
    Daar zal ik dus tussen moeten kiezen.. (gewicht/formaat vs losse flitser)
    Ik ben wel van plan om vrij veel reportagewerk te doen. Foto's waar ik even de tijd voor heb zullen allesinds veel minder voorkomen. Het is natuurlijk altijd meegenomen om de flits afzonderlijk te kunnen gebruiken.. Is dat totaal niet mogelijk met de SB800? Of is het gewoon nogal omslachtig?
    'k Zal er nog maar een nachtje over slapen.. Tegen eind juni wil ik er een hebben, zodat ik in de zomer kan oefenen..

Bedankt!
    Joachim

Shooter
    Medium Format
    Voor wat betreft de keuze tussen de SB28 en de SB800 moet ik je in elk geval het antwoord schuldig blijven.
    De SB800 ondersteunt een functionaliteit (iTTL) waar jouw camera geen weet van heeft, daarom is het overkill. iTTl zit op de digitale reflexen van Nikon en op de analoge F6. Als je denkt die in de toekomst nog wel te willen bezitten, dan is de SB800 een verstandige keuze. Als je bij analoog wil blijven en niet voor de F6 zal gaan (lijkt me ook tamelijk onlogisch, omdat een 2e hands F5 of F100 net zoveel kunnen en voor een kwaliteitsverbetering kun je beter naar middenformaat kijken)dan haalt de SB28 het maximale uit je camera. Een nieuwe kopen kan, maar kost je bijna zoveel als een 800, ik zou toch voor die 2e handse gaan. Er zijn er zat, koop er 1 in een fotozaak en met een maand garantei ofzo. Dan weet je echt wel of het goed zit.

Shooter
    Multi Format
    Ik heb een SB800 die ik voornamelijk gebruik op mijn D70, en zeer sporadisch een keer op mijn film-Nikon's. Werkt mooi op beiden. Ik heb ooit wel eens SB-26 en SB-28 flitsers gebruikt, die werken volgens mij even goed als die SB800 bij Nikon film SLRs. Dus als je tweedehands een ouder model kan vinden voor een prijsje, is dat mooi...

Koen

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin