Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,931   Posts: 1,585,443   Online: 1063

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

Belichtinsmeter Gossen Sixtomat Flash

Heeft er iemand ervaringen met de Gossen Sixtomat Flash meter?

Ik ben nieuw op het forum, en kan deze meter 2e hands kopen, en vraag mij af of dit een goede koop is, in vergelijking tot bijv. de Minolta Flashmeter V.

De vraagprijs voor de Gossen is 150 euro, is dit een reŽle prijs?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Roobster

Ik ben nieuw op het forum, en kan deze meter 2e hands kopen, en vraag mij af of dit een goede koop is, in vergelijking tot bijv. de Minolta Flashmeter V.

Ik heb er geen ervaring mee, maar de verkoper heeft niet echt veel van de prijs afgedaan. Deze meter is voor 199 euro te koop bij bijvoorbeeld http://www.foto-konijnenberg.nl/ . Zelf gebruik ik een Seconic (508), daarover ben ik zeer tevreden. Het is verstandig bij jezelf na te gaan waarvoor je de meter nu EN in de toekomst wil gaan gebruiken. Heb je bijvoorbeeld een spotmeting nodig om het zonesysteem beter te kunnen toepassen... dat soort overdenkingen zijn voor de aanschaf handig!
    SoulSurround

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Roobster

Kijk vooral even wat voor soort (type) batterij er in zit. Kwikbatterijen zijn nauwelijks (in het officiŽle circuit helemaal niet) meer leverbaar. Meestal adviseren ze je dan een vervangend type maar dat blijkt toch afwijkingen te geven. Bij twijfel ... je weet het... Prijs vind ik zelf aan de hoge kant. Heb geduld en wacht tot er een betere aanbieding voorbij komt.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1