Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,880   Posts: 1,520,487   Online: 827

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Multi Format
    Images
    16

batterijen in de winter

Hallo mensen,
    Ik ga binnenkort naar de alpen. mijn vraag is welke batterijen kan ik het beste in mn Nikon f90x stoppen. ik slaap in een tent en wil mn camera het liefste koud houden dit ivm condens. heeft iemand een id welke batterijen het langste uithouden? ik praat over temperaturen waarschijnlijk rond de -15 en 's nachts in de tent wat kouder.
    hoop dat iemand ideen heeft.

groetjes Reinder

Shooter
    Multi Format
    Batterijen uit het toestel halen en dicht op je huid bewaren in een zakje.
    Ook overdag wanneer het warmer is, laat je de batterijen best niet in je fototoestel zitten, behalve voor het nemen van foto's. Ze lopen leeg voor je het weet, ook al vriest het dat misschien niet eens.

BTW, leuk om hier nog een klimmer/fotograaf te zien :-) belclimb ken je misschien?

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Miischien ook aan een camera denken die, indien "van moeten", ook werkt zonder batterijen... FM3a is er zo eentje...En ik vermoed dat er nog andere in aanmerking komen...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    Miischien ook aan een camera denken die, indien "van moeten", ook werkt zonder batterijen... FM3a is er zo eentje...En ik vermoed dat er nog andere in aanmerking komen...
    De Leica R-serie is er een. Deze heeft de mogelijkheid om een externe batterijadapter aan te sluiten om onder de jas te dragen bij extreme kou situaties.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Ik denk dat de voorkeur bij sport-alpiene fotografie eerder uitgaat naar een toestel waarop een zoom-objectief past: een 28-80mm bv. Ik neem vanaf volgend jaar in de rugzak ook nog een 100-300mm mee. Lekker licht, gelukkig.

@ Reijnder: ga je ijsklimmen deze winter? Waar?

G

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    hee mensen,

dank voor alle goede reply's heb nog eens rond gesurft opt net en veel mensen gebruiken lithium batterijen. heb zeker goede resultaten gelezen tot -20c. neem voor de zekerheid een backup camera mee mn oude vertrouwde Pentax spotmatic F een super ding.

@argus: nee ga niet ijsklimmen dit jaar helaas. lekker een sneeuwschoentocht maken in waarschijnlijk het karwendel of ergens daar in de buurt. lekker camperen in de tent en oud en nieuw vieren op een mooi topje met uitzicht op de alpen

groet REINDER

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin