Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,769   Posts: 1,484,207   Online: 839

Results 1 to 6 of 6
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Konica Minolta stopt met de fotoafdeling

Zie http://www.zdnet.be/news.cfm?id=52835&mxp=109

Voor de analoge markt hadden die goede toestellen vond ik. Nooit echt veel digitale modellen gezien, buiten de Z3 ofzoiets van mijn broer....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik vraag me wel af: zouden hun negatiefscanners dan ook verdwijnen? Was ooit van plan zo'n 5400-of opvolger aan te schaffen, die van Nikon zijn me net iets te duur...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    De Epson 4990 is mi opperbest. Maar ben geen kenner... Geert????

Shooter
    Multi Format
    Sorry, 'k zal ff mee off limits gaan.

Geen idee.

De enige negatiefscanners waar ik ervaring mee heb, zijn een Epson 550RX (of iets in die trant) en de AGFA Duoscan T2500.

De twee zijn langs geen kanten te vergelijken.
    De Epson is een all-in-one print-scan-copy toestel waarmee je KB kan inscannen en is qua prijs/kwaliteit een aanrader, ook al ben ik geen voorstander van toestellen die deze drie functionaliteiten combineren. Als er 1 element in panne valt, is het gevaar groot dat je een volledig nieuw toestel mag kopen.

De AGFA scanner hier op het werk kan tot 8x10" negatieven inscannen. Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar ik krijg het maar niet voor mekaar om een deftige scan te maken zonder [ piep ] scanlijnen!!!

Ik zou gaan voor een low-budget negatiefscanner die je zonder pijn in het hart en financiële kater, iedere paar jaar kan vervangen, zolang het over KB gaat.

En daarbij, waarom zou je eigenlijk negatieven inscannen? Koop eens een contactprinter (ik weet dat je je scanner daarvoor gebruikt).
    Een contactprint geeft je betere informatie voor het maken van een uitvergrote print. Vraag maar aan Marc, die weet er wel meer van.

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Oh, das toch handig? Voor MF/LF zou ik niet anders doen dan contactprints maken, maar voor KB - dat vind ik toch een beetje te klein - desondanks maak ik nu altijd contactprints hoor (kheb daar zo'n paterson ding voor (onding soms, want door die lijntjes )

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by PieterB
    Ik vraag me wel af: zouden hun negatiefscanners dan ook verdwijnen? Was ooit van plan zo'n 5400-of opvolger aan te schaffen, die van Nikon zijn me net iets te duur...
    Hoi Pieter, ik heb de http://konicaminolta.com/products/co...400/index.html en ben er erg tevreden over. Ik gebruik 'm om positief materiaal in te scannen. Met meer dan 600dpi voor een A4 afdruk voldoet ie prima aan mijn behoeften... en I know, not only size matters ;-). Ik heb geen idee of de scanners ook zullen verdwijnen, maar ik gok van wel.
    Jeroen[size=2]
    [/size]

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin