Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,970   Posts: 1,523,484   Online: 948

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: 39000

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

39000

Artikel van vrijdag in De Standaard.

1 op 6 gezinnen kocht een digitale camera in 2006.
    Maar (hartverwarmend én verrassend), er werden nog 36.000 analoge camera's verkocht.

Die verbruiken beslist méér film en papier dan de 20 maal méér kopers van digitale camera's. Een daarom is het voor de fotografie handelaars toch om te doen: het dagelijks brood is papier en film en prints.

mvrgr
    Fred

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred
    daarom is het voor de fotografie handelaars toch om te doen: het dagelijks brood is papier en film en prints.
    Want de doorsnee digitale camera koop je via de supermarkt, de witgoed handelaar, de telecomwinkel, het internet. Dus niet bij de fotografiehandelaars.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Merlin,

En als die 39.000 kopers eens op een professionele manier ingelicht zouden worden van de analoge mogelijkheden...
    Een dossier met vermelding van workshops, info over film, papier, doka en kleurafwerkingscentrales.

Er is nog wat professionalisme nodig in fotografie_land...

Vergeten te vermelden: 39.000 is een cijfer voor België...
    Wat een potentiële markt.

mvrgr
    Fred

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    1 op 6 gezinnen kocht een digitale camera in 2006.
    En we zijn nog maar de 22ste

Ik geef het toe: ook ik kocht een analoge (nieuwe) camera vorig jaar (Bessa-L met 15 mmm objectief)

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    En we zijn nog maar de 22ste

Ik geef het toe: ook ik kocht een analoge (nieuwe) camera vorig jaar (Bessa-L met 15 mmm objectief)

M.
    2005, 2005 !!!!

Dank Marc

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ik geef het toe: ook ik kocht een analoge (nieuwe) camera vorig jaar (Bessa-L met 15 mmm objectief) M.
    Via Engeland.
    We komen dus op 39001

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Het juiste kanaal...

Het lijkt een beetje op het VW syndroom nl. toen ze van de Kever moesten overschakelen op auto's die ze moesten "leren" verkopen. Want zoals we weten gingen de Kevers vanzelf over de toonbank. Die omschakeling heeft enkele jaren geduurd voordat de HH verkopers van dat merk het doorhadden dat het alleen met de armen over elkaar niet meer lukte. Datzelfde is nu ook in de traditionele fotografie een beetje aan de hand. We moeten niet alleen kijken naar de bedriegingen maar we (de fotobranche) moet vooraal de nieuwe uitdagingen vinden. Die zijn er, alleen het moet op een zodanige manier gekanaliseerd worden dat wij gebruikers daartoe makkelijk toegang kunnen vinden.
    Ben overigens nog wel benieuwd of iemand weet hoeveel analoge camera's er in NL verkocht zijn in 2005. Wie het weet mag het zeggen...
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Het lijkt een beetje op het VW syndroom nl. toen ze van de Kever moesten overschakelen op auto's die ze moesten "leren" verkopen. Want zoals we weten gingen de Kevers vanzelf over de toonbank. Die omschakeling heeft enkele jaren geduurd voordat de HH verkopers van dat merk het doorhadden dat het alleen met de armen over elkaar niet meer lukte. Datzelfde is nu ook in de traditionele fotografie een beetje aan de hand. We moeten niet alleen kijken naar de bedriegingen maar we (de fotobranche) moet vooraal de nieuwe uitdagingen vinden. Die zijn er, alleen het moet op een zodanige manier gekanaliseerd worden dat wij gebruikers daartoe makkelijk toegang kunnen vinden.
    Ben overigens nog wel benieuwd of iemand weet hoeveel analoge camera's er in NL verkocht zijn in 2005. Wie het weet mag het zeggen...
    Volledig akkoord Harry.
    Bovendien, de producenten hebben hier ook een belangrijke taak.
    "Waar men niet over spreekt, bestaat niet".

De dagelijkse druppel intox....dat maakt putjes in graniet... . Die druppel ontbreekt.

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik vraag me dan af... zoveel analoge cameras zouden dan dat eerder 'professioneler' toestellen zijn, of eerder een heleboel wegwerpcamera's? Het is in ieder nog een massa....
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    En als die 39.000 kopers eens op een professionele manier ingelicht zouden worden van de analoge mogelijkheden...
    Een dossier met vermelding van workshops, info over film, papier, doka en kleurafwerkingscentrales.
    Volgens mij is het overgrote deel van die analoge kopers enkel geinteresseerd in familie -of vakantiekiekjes maken. En daar is helemaal niets mis mee, natuurlijk, dat is fotografie op zijn best.

Maar stellen dat die mensen echt gaan voor de fotografie op film is overdreven. Voor zulk publiek is er volgens mij helemaal geen voordeel meer om op film te blijven werken, behalve dan de lagere prijs als je weinig beelden maakt... Hun interesse in de "analoge mogelijkheden" op zich is vrijwel onbestaande.

Nee, de toekomst van fotografie op film ligt bij diegenen die een meerwaarde kunnen vinden in het werken op film, en, bij hen die nostalgisch zijn.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin