Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,728   Posts: 1,515,218   Online: 956

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 21 to 30 of 62

Shooter
    Medium Format
    Mits goed gedaan heb ik geen enkel probleem met Photoshopwerk. Wat je nu krijgt is dat er dingen verschijnen die weliswaar goed gedaan zijn, maar je blijft zien dat het Photoshopwerk is, omdat zoiets met traditionele middelen niet te maken is. Je mag je dan afvragen of je dan nog wel met fotografie bezig bent. Ik merk ook bij mezelf dat die grens heel erg aan het vervagen is. Ik blijf het beeld en wat ik daarmee wil bereiken als uitgangspunt houden, maar de manier waarop het tot stand komt is wel heel anders geworden. Ik kan me voorstellen dat die beelden je, als liefhebber van analoge fotografie, niet kunnen bekoren.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Helemaal mee eens. Dat gepruts met pixels noem ik gemakshalve fotografiek...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Voor een gedeelte kan daar in meegaan, maar toch vind ik dat je een beeld niet moet beoordelen op de manier van maken, maar op de impact en kwaliteit van het beeld zelf. Dat met al dat Photoshop geweld wat van de romantiek en glans van het traditionele fotograferen verdwenen is, ben ik met je eens. Je voelt je toch wat minder creatief achter de computer dan in de doka is mijn ervaring.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Helemaal mee eens. Dat gepruts met pixels noem ik gemakshalve fotografiek...
    Digigrafie...:-)

Shooter
    Medium Format
    Digigrafie...:-)
    Met de smiley erachter kun je dat weer als minachtend lezen. Maar verheven gevoel past de analoge werker niet. Respect voor en genieten van mooie beelden, ongeacht hoe ze gemaakt zijn, dat vind ik op z'n plaats.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Met de smiley erachter kun je dat weer als minachtend lezen. Maar verheven gevoel past de analoge werker niet. Respect voor en genieten van mooie beelden, ongeacht hoe ze gemaakt zijn, dat vind ik op z'n plaats.

Das het nadeel van media communicatie...:-)
    De interpretatie van de smiley kan je op vele manieren doen...

Das een beetje zoals een kritiek op een beeld, zegt meer over degene die de kritiek geeft als over het beeld... :-)

Dus graag hier de smiley geen toedracht geven die er niet staat...

Gewoon, je hebt fotografie en digigrafie.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    Gewoon, je hebt fotografie en digigrafie.
    mis, Fred.

Je het fotografie en je hebt kiekjes maken.

G
    (doeme, en ik ging hier eigenlijk niet op reageren)

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by argus
    mis, Fred.

Je het fotografie en je hebt kiekjes maken.

G
    (doeme, en ik ging hier eigenlijk niet op reageren)
    Met deze reactie begrijp ik dat het serieuze uit de discussie verdwenen is. Dat mag hoor en is te verwachten bij vestokte analoge liefhebbers. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat helemaal niet erg en zie nog altijd wel moois uit die hoek komen. Ik vind wel dat je digitale fotografie ook op waarde moet kunnen schatten.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Met deze reactie begrijp ik dat het serieuze uit de discussie verdwenen is. Dat mag hoor en is te verwachten bij vestokte analoge liefhebbers. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat helemaal niet erg en zie nog altijd wel moois uit die hoek komen. Ik vind wel dat je digitale fotografie ook op waarde moet kunnen schatten.
    Frits,

niet alles wat ik hier schrijf moet met een knipoog opgevat worden. Als dat nodig is, dan zet ik die er wel bij.
    Ik zet het nu even cursief voor de duidelijkheid en ook met wat meer woorden:

De grens tussen fotografie en kiekjes maken loopt volgens mij niet gelijk met de verschillen tussen analoge en digitale fotografie.

Mijn reactie is wel degelijk ernstig bedoeld: Fred heeft het mis en dat is mijn mening. Ik hoop dat ik die hier mag verkondigen want anders gaat het met de APUG NL forums nog sneller bergaf dan het nu al het geval is.

het onderschrift doeme, en ik ging hier eigenlijk niet op reageren, wijst er tevens op dat ik hier geen zin meer heb om op de anders/beter-discussie in te gaan.

Verder ben ik van mening dat een thread als deze thuis hoort in het off-topic gedeelte en de interessantere thread over de personal galleries mag voor mijn part gerust naar het presentatie forum verhuizen.

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Goede beelden, goede kunst - dat kan met allerlei middelen gemaakt worden.
    Eigenlijk hoef je daar helemaal geen discussie over te voeren.

Mijn persoonlijk standpunt voor fotografie is doodeenvoudig:
    - kleur: digitaal
    - zwart-wit: analoog - waardoor ik wrsl enkel/vooral in zwart-wit zal blijven werken.

Er is 1 ding in (vooral) de digitale foto(grafie)bewerking waar ik niet tegen kan: trucage waar het de bedoeling is een consument te misleiden, maar dan eerder met commerciele bedoelingen erachter (natuurlijk moet dit kunnen voor andere doeleinden)
    Mooier maken moet kunnen, maar van alle vrouwen topmodellen maken pffft das zever
    Of toch belangrijk: het spel eerlijk of volgens de regels spelen...

De moeilijke opdracht vandaag is beelden maken die opvallen in de massa. En dat moet op de analoge manier zeker en vast kunnen.

PS.: Fred je spreekt ook vanuit je persoonlijk kader hé... aangezien je niet echt een voorstander bent van kleur
    - Of zit ik eerder juist met mijn veronderstelling dat je je mening scherp verwoord om een beetje vuur, discussie, op gang te brengen? En ons (+jezelf!) aan het werk te zetten?

IMHO* ik denk niet dat we oogkleppen mogen ophebben: voor veel, voor de meeste fotografie is de digitale techniek gewoon beter!
    En dan .... (en de rest vul je zelf maar aan)
    [I]
    * in my humble opinion
    Last edited by PieterB; 05-23-2006 at 11:07 AM. Click to view previous post history.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin