Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,900   Posts: 1,584,401   Online: 741

Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 41 to 50 of 62
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wat maakt het uit hoe het beeld tot stand gekomen is? Het middel is ondergeschikt aan het doel. De camera of de donkere kamer is niet meer dan een gereedschap om een beeld te maken. De computer kan je daar ook voor gebruiken. En als het beeld nergens op lijkt (manipulaties), dan kan dat diarree zijn, of het is unieke kunst. Het zegt meer over je eigen perceptie van het beeld dan over de manier van tot stand koming van het beeld.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Gewoon jammer dat er zoveel zijn die diarree produceren hé...
    Alhoewel: er moeten van soorten zijn
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    Wat maakt het uit hoe het beeld tot stand gekomen is? Het middel is ondergeschikt aan het doel. De camera of de donkere kamer is niet meer dan een gereedschap om een beeld te maken. De computer kan je daar ook voor gebruiken. En als het beeld nergens op lijkt (manipulaties), dan kan dat diarree zijn, of het is unieke kunst. Het zegt meer over je eigen perceptie van het beeld dan over de manier van tot stand koming van het beeld.
    Mijn punt precies. Daaraan toegevoegd moet ik zeggen dat deze discussie eigenlijk alleen opgaat voor mensen die fotograferen als hobby. Profs kunnen zich de keuze tussen analoog en digitaal eigenlijk niet verantwoorden (een enkelling daargelaten). De wereld rondom professionele beelden (bladen, drukkers enz.) kunnen niks meer met een dia of een negatief. Bovendien zitten afdruk en ontwikkeltijden niet meer opgenomen in de workflow.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Mijn punt precies. Daaraan toegevoegd moet ik zeggen dat deze discussie eigenlijk alleen opgaat voor mensen die fotograferen als hobby. Profs kunnen zich de keuze tussen analoog en digitaal eigenlijk niet verantwoorden (een enkelling daargelaten).
    Ik hoorde van de week bij camex/fimex dat meer en meer profs weer analoog gebruiken voor opdrachten waarbij het tijdsaspekt geen rol speelt maar waar men kwaliteit wil.....

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    Ik hoorde van de week bij camex/fimex dat meer en meer profs weer analoog gebruiken voor opdrachten waarbij het tijdsaspekt geen rol speelt maar waar men kwaliteit wil.....
    Lijkt me logisch... en ik weet niet of het al genoemd is, maar persoonlijk vind ik digitaal geschoten kleuren beelden beter overkomen op een scherm... en analoog geschoten beelden (kleur en vooral z/w) beter overkomen op afdrukken.
    Ik denk dan ook dat tijdsdruk & de uiteindelijke inzet van een beeld doorslaggevend zijn voor een serieuze fotograaf.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    Van mij geen reactie...
    harry

Release, the best you can do...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Beter ten halve gekeerd......
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Medium Format
    Dat geldt dan kennelijk alleen voor fotografen die digitaal geen kwaliteit kunnen leveren. Want deze uitspraak suggereert weer dat digitaal geen kwaliteit kan zijn en analoog wel. De kwaliteit zit 'm niet in het medium, maar de fotograaf. Ik gebruik analoog als ik een afdruk wil met een analoog karakter. Een barietprint bijvoorbeeld. Ik ga me echt niet in allerlei bochten wringen om een digitaal nagebootste barietprint te maken. Dat slaat nergens op. In de zwartwit fotografie kun je je met analoog nog onderscheiden en zijn er dingen bereikbaar die met digitaal niet of heel moeilijk kunnen. In kleur is er analoog niets te halen.

Shooter
    Multi Format
    Dat geldt dan kennelijk alleen voor fotografen die digitaal geen kwaliteit kunnen leveren. Want deze uitspraak suggereert weer dat digitaal geen kwaliteit kan zijn en analoog wel. De kwaliteit zit 'm niet in het medium, maar de fotograaf. Ik gebruik analoog als ik een afdruk wil met een analoog karakter. Een barietprint bijvoorbeeld. Ik ga me echt niet in allerlei bochten wringen om een digitaal nagebootste barietprint te maken. Dat slaat nergens op. In de zwartwit fotografie kun je je met analoog nog onderscheiden en zijn er dingen bereikbaar die met digitaal niet of heel moeilijk kunnen. In kleur is er analoog niets te halen.

Yihaa! Eindelijk iemand voor mijn ignore list!!!
    Frits, je hangt echt mijn kl*ten uit.

G
    (zet nu terug de oor- en oogkleppen op)

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    In kleur is er analoog niets te halen.
    Dit statement slaat nergens op.

Ieder medium is maar een medium... en dus ook kleurenfilm, ook daar zullen mensen zich nog altijd op kunnen beroepen om zich mee uit te drukken.

P.S. Overigens ooit van polaroids gehoord?

Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin