Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,689   Posts: 1,482,366   Online: 748

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 60 of 62

Shooter
    Medium Format
    Tegen zoveel ignorance kan ik zelfs niet op. Pak lekker je Polaroids en maak er wat moois mee. Onvoorstelbaar die vasthoudendheid.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Tegen zoveel ignorance kan ik zelfs niet op. Pak lekker je Polaroids en maak er wat moois mee. Onvoorstelbaar die vasthoudendheid.
    Inderdaad... hoewel je toon me niet bevalt gaat het daar wel om: "maak er wat moois mee". Dat jij 't niet kan begrijpen zal mij geen moment boeien.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    In kleur is er analoog niets te halen.
    Dan wil ik je aanraden om zo snel mogelijk naar het Fotomuseum in Den Haag de expositie van Evelyne Hofer te gaan bekijken. Vooral de laatste zaal. Daar kan digitaal in de komende twintig jaar echt nog niet aan tippen. Zie ook mijn thread over hierover.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus
    Frits, je hangt echt mijn kl*ten uit.
    Klonten?

De kwaliteit zit 'm niet in het medium, maar de fotograaf.... In kleur is er analoog niets te halen.
    Dat is toch in 1 post een contradictie? Het zit 'm niet in het medium maar analoog is niets.

Maar zonder deze tegenstrijdigheid vind ik het altijd goed als iemand een stelling kan poneren en hiermee discussie opwekt. En dat doe je, Flits, waarvoor dank. En je hebt nog gelijk ook. je zegt dat de kwaliteit in de fotograaf zit. Je voegt de daad bij het woord en getuigt van je niveau door bepaalde opmerkingen te maken die ik -en de meeste op dit forum- niet onderschrijf/onderschrijven.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Terug naar de start van deze thread ...Japan levert massaal digitale camera's in :-) ... en nu afwachten tot deze trend ook terugkomt naar Europa :-)
    Zou toch zalig zijn he :-)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Volgens insiders was 2006 een absoluut topjaar voor Linhof. Daarmee aangevend dat ook de Pro's tot inkeer gekomen zijn dat het nieuwe medium nog niet echt top is... Maar zoals al vaker gebleken is loopt iedereen in eerste instantie achter de muziek aan...
    harry

Release, the best you can do...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Is Linhof niet digitaal gegaan?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Is Linhof niet digitaal gegaan?
    Gedeeltelijk. Hun grootste omzet werd met de traditionele camera's bereikt. Vooral in de nieuwe landen (AziŽ) met daarnaast Amerika vonden ze gretig aftrek. Studio's die geheel waren overgestapt op d*g*t*l en zich ontdeden van alle traditionele camera's en doka's hebben deze weer opnieuw aangeschaft en daarmee weer complete analoge studio's ingericht. Reden zo werd gezegd omdat ze niet de resultaten konden behalen die ze voor ogen hadden. Daarnaast was snelheid van werken ook nog eens een faktor. Een d*g*t*l* opname is in principe zo gemaakt maar daarna moet er nog van alles aan gepoetst en gePS't worden en niet te vergeten mag worden dat de fotograaf ook nog afgerekend werd op de drukresultaten. Waar voorheen de goedgekeurde (dia) door de lithograaf werd gescanned. Daar zat hij dus niet op te wachten.
    harry

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Gedeeltelijk. Hun grootste omzet werd met de traditionele camera's bereikt. Vooral in de nieuwe landen (AziŽ) met daarnaast Amerika vonden ze gretig aftrek. Studio's die geheel waren overgestapt op d*g*t*l en zich ontdeden van alle traditionele camera's en doka's hebben deze weer opnieuw aangeschaft en daarmee weer complete analoge studio's ingericht. Reden zo werd gezegd omdat ze niet de resultaten konden behalen die ze voor ogen hadden. Daarnaast was snelheid van werken ook nog eens een faktor. Een d*g*t*l* opname is in principe zo gemaakt maar daarna moet er nog van alles aan gepoetst en gePS't worden en niet te vergeten mag worden dat de fotograaf ook nog afgerekend werd op de drukresultaten. Waar voorheen de goedgekeurde (dia) door de lithograaf werd gescanned. Daar zat hij dus niet op te wachten.
    Interessante evolutie. Ik weet dat je goede contacten hebt met/bij Linhof dus zal je info wel correct zijn.

Uit je opmerking blijkt dat er toch wel een wezenlijk verschil ligt in het maken van de pure opname tussen film en digitaal.

Ik denk dat dit komt doordat bij digitaal ervan uitgegaan wordt dat er toch nog aan gesleuteld zal worden op de PC, waartegen men bij een opname op film minder de neiging heeft om aan post-editing te doen? (ook al is deze laatste mogelijkheid wel reŽel) Of wordt er simpelweg (en dan schets ik het zeer ruw en weinig flatterend) meer aandacht besteed aan de opname met film?
    Dan heb ik het hier wel over professionele studio-fotografie / productfotografie.

Groeten,
    G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    G,
    In beide gevallen heb je volgens mij gelijk. Bij de opnamen op film is het resultaat meteen ook het eindresultaat. In dat geval, einde oefening voor de fotograaf, rekening kan de deur uit. Dus knoeien kan hier dus niet. Bij de andere methode moet hij/zij of zijn PS-boy/girl nog enige tijd knutselen om alles zo te krijgen als hij het wenst. Aangezien hij liever fotograaf is dan een pixelvirtuoos trekt dit werk hem dan ook minder. Daar komt nog bij dat hij met het fotograferen meer kan verdienen dan achter een computerscherm nog allerlei noodzakelijke correcties te moeten doorvoeren terwijl zijn kostbare studio dan stil ligt. Het is niet alleen de lust die hem ontbreekt met daarnaast het gebrek aan kwaliteit maar ook de efficiency van zijn bedrijf spreekt een behoorlijk woordje mee in deze. Natuurlijk geldt dit niet voor al het werk. Er blijft een markt om snel even een opnametje te hebben of waar andere eisen aan gesteld worden.
    harry

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin