Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,962   Posts: 1,523,149   Online: 893

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567
Results 61 to 62 of 62
    Luc
    Luc is offline
    Luc's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Quote Originally Posted by argus View Post
    mis, Fred.
    (doeme, en ik ging hier eigenlijk niet op reageren)
    Ik ging hier oek nie oep reageren ;-)

Iedereen heeft zijn redenen om film of digitaal te verkiezen.
    Een praktisch (economisch) probleem bij digitale fotografie vind ik de technologie wedloop. Je loopt steeds achter. Aankopen voor analoge fotografie gaan veel langer mee.

Zij die film verkiezen moeten zich niet eenzaam voelen, volgens Kodak verkiest de meerderheid van de Europese fotografen film.
    zie http://www.amateurphotographer.co.uk...ws_128432.html

Groetjes

Luc

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    G,
    In beide gevallen heb je volgens mij gelijk. Bij de opnamen op film is het resultaat meteen ook het eindresultaat. In dat geval, einde oefening voor de fotograaf, rekening kan de deur uit. Dus knoeien kan hier dus niet. Bij de andere methode moet hij/zij of zijn PS-boy/girl nog enige tijd knutselen om alles zo te krijgen als hij het wenst. Aangezien hij liever fotograaf is dan een pixelvirtuoos trekt dit werk hem dan ook minder. Daar komt nog bij dat hij met het fotograferen meer kan verdienen dan achter een computerscherm nog allerlei noodzakelijke correcties te moeten doorvoeren terwijl zijn kostbare studio dan stil ligt. Het is niet alleen de lust die hem ontbreekt met daarnaast het gebrek aan kwaliteit maar ook de efficiency van zijn bedrijf spreekt een behoorlijk woordje mee in deze. Natuurlijk geldt dit niet voor al het werk. Er blijft een markt om snel even een opnametje te hebben of waar andere eisen aan gesteld worden.
    Dit is nou precies wat mijn achterbuurman (vakfotograaf) bedoelt. Trouwreportages doet hij gewoon op film. Bij het vaklab een contactprint laten maken. Lijstje maken welke opname voor welk formaat moet worden vergroot. de hele boel weer opsturen naar het vaklab. bij terugkomst het fotoboek maken. Klaar.
    Hij vind dat in al die gevallen het digitale werk veel te veel tijd kost, waar geen extra inkomsten voor staat.
    Verdere dingen doet hij wel digitaal, maar wat ik hier in de buurt van Ermelo allemaal zie; ik wordt helemaal moe van alle computergefriemel waarmee foto's moeten worden opgeleukt (stom rotwoord, wat past bij het onfotgrafisch behandelen van digitale beelden.)

áDieu,
    Johan.

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin