Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,846   Posts: 1,582,714   Online: 925

Results 1 to 5 of 5
    JerryKooyman

gordijn of lamellen sluiter ?

Beste mensen,

Ik wil eigenlijk weten welk type sluiter betrouwbaarder is en langer mee gaat:
    een gordijn of lamellen sluiter. IK had ergens ooit iets gelezen van iemand die een pentax LX had en waarbij het gordijnsluiter al 3x gescheurd was geweest.

mvg Jerry

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Mmm, tja...aan de andere kant zijn er weer Leica camera's (M-serie) waarvan de gordijnsluiters rustig 50 jaar meegaan. Het kan bij de LX misschien gaan om een ontwerp/fabricagefout.

Groet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by clogz View Post
    Mmm, tja...aan de andere kant zijn er weer Leica camera's (M-serie) waarvan de gordijnsluiters rustig 50 jaar meegaan. Het kan bij de LX misschien gaan om een ontwerp/fabricagefout.

Groet
    Hans

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met mijn K1000 zaliger, al was dat pas na een jaar of 7.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hoe je met dergelijke dingen omgaat is een zeer belangrijke factor in deze. Zowel spleet- als centraalsluiters zijn aan slijtage - dus onderhoud - onderhavig.
    harry

Release, the best you can do...

mansomke's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ik heb diverse Olympus OM-camera's, allen met gordijnsluiter. Met geen van deze camera's heb ik ooit problemen gehad, hoewel ik de meeste tweedehands heb gekocht. Mijn OM-1 (sinds 1989 in mijn bezit) stamt uit ongeveer 1975 en gaat al 32 jaar probleemloos mee!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin