Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,970   Posts: 1,523,514   Online: 861

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

diafragma pentaconlens

hej,

klein vraagje, heb hier een oude praktica mtl5b liggen, werkt perfect, maar het diafragma van de lens zit een beetje vast
    als je de lens open schroeft kan je diafrag zelf open en dicht doen (100% mechanisch , maar als de lens terug dicht doet, reageert het diafrag niet meer als je die probeert aan te passen
    is er een goed middeltje om dat mechanisme te 'smeren'? Het zit volgens mij gewoon 'vast'.

oost duitse groeten

thomas

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    probeer eens met een klein beetje aanstekerbenzine. Dat wil nog wel eens helpen en laat geen residu achter.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    merci,

werkt perfect nu

thomas

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Thomas,heb je wel eens in de camera gekeken,je haalt het objectief eraf,en kijkt dan links van de spiegel(pentacon six),je ziet dat de overbrengingshevel,die de pal van de diafragma stift bewerkt(indrukt of verschuift),het kan ook zijn,dat die hevel een ietsje verschoven is,dat had ik namelijk bij mijn Pentacon six.
    probeer maar even,voordat je het hele objectief uit elkaar draait.

Ruud.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin