|
|
|
-
Nikon 50mm 1.8
Beste allemaal !
Graag jullie opinie over volgende vraag:
Ik neem mij voor om een nikonlens te kopen, 50mm f1.8. Nu twijfel ik tussen een tweedehandsexemplaar, made in Japan, en een nieuwe exemplaar, made in China. Prijs is ongeveer gelijk, maar eerste zou van betere kwaliteit zijn. Wat denken jullie?
Gr
Nicolas
-
Why not get a nice used Nikkor 50mm f/1.4? The price difference isn't great for a little better lens.
I hadn't heard of a Nikkor assembled in China? Nikon is assembling some of the camera bodies in Thailand. I'd stick to the Japanese model.
-
Ooit heb ik gelezen op de site van Ken Rockwell dat de 50mm 1.8 made in Japan de beste lens is ooit door Nikon gebouwd. Het gaat dan om de eerste serie rond 1989-90. Dan spreek ik over de AF reeks. Deze zijn overigens geheel van metaal en niet met plastic onderdelen zoals de Chineze.
-
 Originally Posted by n_mercenier
Nu twijfel ik tussen een tweedehandsexemplaar, made in Japan, en een nieuwe exemplaar, made in China. Prijs is ongeveer gelijk, maar eerste zou van betere kwaliteit zijn. Wat denken jullie?
Beste Nicolas, net zoals er verschillen in kwaliteit zitten tussen het ene type objectief en de andere... zitten er ook kwaliteitsverschillen in objectieven van hetzelfde type. Ga er niet klakkeloos vanuit dat een objectief goed is omdat "men" dat zegt...
-
 Originally Posted by SoulSurround
Beste Nicolas, net zoals er verschillen in kwaliteit zitten tussen het ene type objectief en de andere... zitten er ook kwaliteitsverschillen in objectieven van hetzelfde type. Ga er niet klakkeloos vanuit dat een objectief goed is omdat "men" dat zegt...
Is vooral interessant als je een dikke portemonnee hebt, koop je 20 lenzen van hetzelfde type en dan testen maar totdat je de goede hebt. :rolleyes:
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
|
|