Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,827   Posts: 1,582,084   Online: 915

Results 1 to 5 of 5

Thread: Nikon 50mm 1.8

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm

Nikon 50mm 1.8

Beste allemaal !

Graag jullie opinie over volgende vraag:
    Ik neem mij voor om een nikonlens te kopen, 50mm f1.8. Nu twijfel ik tussen een tweedehandsexemplaar, made in Japan, en een nieuwe exemplaar, made in China. Prijs is ongeveer gelijk, maar eerste zou van betere kwaliteit zijn. Wat denken jullie?

Gr
    Nicolas
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

Shooter
    8x10 Format
    Why not get a nice used Nikkor 50mm f/1.4? The price difference isn't great for a little better lens.

I hadn't heard of a Nikkor assembled in China? Nikon is assembling some of the camera bodies in Thailand. I'd stick to the Japanese model.
    When I grow up, I want to be a photographer.

http://www.walterpcalahan.com/Photography/index.html

Shooter
    35mm
    Ooit heb ik gelezen op de site van Ken Rockwell dat de 50mm 1.8 made in Japan de beste lens is ooit door Nikon gebouwd. Het gaat dan om de eerste serie rond 1989-90. Dan spreek ik over de AF reeks. Deze zijn overigens geheel van metaal en niet met plastic onderdelen zoals de Chineze.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by n_mercenier View Post
    Nu twijfel ik tussen een tweedehandsexemplaar, made in Japan, en een nieuwe exemplaar, made in China. Prijs is ongeveer gelijk, maar eerste zou van betere kwaliteit zijn. Wat denken jullie?
    Beste Nicolas, net zoals er verschillen in kwaliteit zitten tussen het ene type objectief en de andere... zitten er ook kwaliteitsverschillen in objectieven van hetzelfde type. Ga er niet klakkeloos vanuit dat een objectief goed is omdat "men" dat zegt...

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Beste Nicolas, net zoals er verschillen in kwaliteit zitten tussen het ene type objectief en de andere... zitten er ook kwaliteitsverschillen in objectieven van hetzelfde type. Ga er niet klakkeloos vanuit dat een objectief goed is omdat "men" dat zegt...
    Is vooral interessant als je een dikke portemonnee hebt, koop je 20 lenzen van hetzelfde type en dan testen maar totdat je de goede hebt. :rolleyes:

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin