Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,540   Posts: 1,544,343   Online: 973

Results 1 to 6 of 6
    naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26

Diafragma overbrenging van CZ Planar 85mm1.4 kapot?

Het "piefje" achterop mijn geliefde 85mm planar brengt het ingestelde diafragma niet meer goed over op mijn RTS3. De grotere openingen worden niet meer herkent. Ik heb opgemerkt dat dit piefje wat stroefer beweegt i.v.m. mijn andere objectieven. Overigens is de scherpstelling ook wat stijfer. Weet een van jullie wat hiervan de oorzaak kan zijn, of dit zelf te repareren is, aan wie een eventuele reparatie over te laten en hoeveel kosten hiermee waarschijnlijk gemoeit zijn?

Alle input wordt zeer op prijs gesteld,

Jaap Jan

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Uitgedroogd cq verhard vet, zou ik denken. Regelmatig servicebeurtje is niet alleen goed voor de auto maar we vergeten vaak onze kostbare foto-uitrusting ook te servicen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm RF
    Ik heb dit euvel gehad met mijn sonnar 85mm op een Rx Het grootste daifragma stond op f3.5. Na wat bij bijuigen van het piefje in de richting waar het meer ruimte had heb ik dit toen weer opgelost ! Overigens is bij mij de 85 planar ook zeer geliefd evenals mijn 35 F1.4 ditstagon.
    groet Jaap

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Bij mij bleek ie ook klem te zitten tegen de ring van de vatting die was iets verbogen. Is verholpen. Fijn om nog een Contax"shooter"te ontmoeten. RX = lovely

Shooter
    35mm RF
    Ja ! Contax shooters waren altijd al een zeldzaamheid.
    groet RX, G2 en doka gebruiker

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Uitgedroogd cq verhard vet, zou ik denken.
    Jaap Jan,

kun je bij de diafragmalamellen komen? Dan kan een beetje zippo aanstekerbenzine wonderen doen (goed op laten drogen). Hetzelfde geldt voor de slakkengang van je scherpstelling. Maar pas wel op dat je niet overal dat spul in je objectief spuit.

Kun je er niet bij, dan zit er niks anders op dan hem naar de reparateur te brengen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin