Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,531   Posts: 1,572,516   Online: 1082

Results 1 to 6 of 6

Thread: Photozone.de

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Photozone.de

Zijn er eigenlijk op APUG mensen die nog met kleinbeeld schieten?
    Ik kwam een website tegen met erg goede reviews van kleinbeeldobjectieven.
    Ik wilde u die niet onthouden.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    hoi, Merlin
    Er zijn zeker nog mensen op apug die met kleinbeeld schieten. Ik zelf gebruik mijn kleinbeeld en 6x4.5 bronica door elkaar. Ik maak mijn afdrukken tot nu toe op 30x40 formaat, ben nu wel bezig met mijn x-pan om afdrukken te maken tot een lengte van 110cm en zover zo goed in verband met de scherpte van de afdruk.
    Ik gebruik alleen de echte analoge lenzen en licht sterk, dus handmatig scherpstellen en omdat ik veel landschap en interieur fotgrafeer stel ik meestal op de hyperfocale manier scherp en altijd op statief.
    Ik vraag me af op welk formaat de mensen afdrukken die met de tc werken, want als het niet veel groter is dan 30x40 vind ik het zeker niet de moeite om er mee te sleuren.
    Ludo

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    hoi, Merlin
    Er zijn zeker nog mensen op apug die met kleinbeeld schieten. Ik zelf gebruik mijn kleinbeeld en 6x4.5 bronica door elkaar. Ik maak mijn afdrukken tot nu toe op 30x40 formaat, ben nu wel bezig met mijn x-pan om afdrukken te maken tot een lengte van 110cm en zover zo goed in verband met de scherpte van de afdruk.
    Ik gebruik alleen de echte analoge lenzen en licht sterk, dus handmatig scherpstellen en omdat ik veel landschap en interieur fotgrafeer stel ik meestal op de hyperfocale manier scherp en altijd op statief.
    Ik vraag me af op welk formaat de mensen afdrukken die met de tc werken, want als het niet veel groter is dan 30x40 vind ik het zeker niet de moeite om er mee te sleuren.
    Ludo
    Ludo, kijk eens naar het werk van Pol Vandepitte
    hij werkte veel op 4/5 inch.
    Het beinvloedt het resultaat...
    zowel voor een portret
    als voor landschappen en interieur

Het beInvloedt ook je manier van fotograferen met kleinbeeld.
    Pol sprak steeds van een "kruisbestuiving" van beide...
    Na zeg maar 2 jaar fotograferen met een TC 4/5, fotografeer je anders met je KB.

Shooter
    Medium Format
    k gebruik naast de Rollei 6x6 div. oude Minolta kb. Alles MD. Hoofdzakelijk z/w. Dia's i.cm. macro. De dia omdat ik de kleur van een dia mooier vind.

groet,

Theo

keithwms's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Blog Entries
    20
    Images
    129
    Ik gebruik ook soms nog kleinbeeld... film (OM1, Nikon F100, XA) en digitaal.

Maarja, op photodo kan je ook MF reviews vinden...

http://www.photodo.com/...
    "Only dead fish follow the stream"

[APUG Portfolio] [APUG Blog] [Website]

Shooter
    35mm
    "Nog" kleinbeeld? Ik ben zeer tevreden over de resultaten van mijn M6 met 35 mm Apo Summicron. In october ga ik weer een kleine twee maanden naar India en allen de Leica gaat mee. Heerlijk handzaam en betrouwbaar!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin