Discussions: 42,724 | Messages: 574,619 | Members: 28,062 | Online: 177 | Chatroom: 0
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > Apparatuur > Kleinbeeld camera's en accessoires > sluiter F90 geblokeerd

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2008, 12:51 PM   #1 (permalink)

Default sluiter F90 geblokeerd

het lot kan soms wreed zijn... ik was met het werk vrijdag in brugge, zaterdag kwam mijn vriendin met de kinderen af. dus, vrijdag geen fotoos genomen om mijn collega's niet te veel op te houden. Zaterdag met de familie stad in. braafjes alleen de F90 meegenomen en niet een extra F70. (wat ik anders altijd doe...) dus ik trek de laatste 6 frame-pjes op van een oud filmpje op, steek een nieuw filmpje en na een beeldje of 3 ERR error dus... gedaan met fotoos trekken, na controle van batterijen, filmpje, stofjes... niks te vinden, wezl nog steeds ERR.
eens thuis tegoei gekeken en de sluiter gaat niet meer open en toe. ik hoor de eerste klik om te openen zonder dat die speciaal klinkt (of is het de spiegel die ik hoor?) en dan hoor ik een seconde of zo erna een tweede, trage doffe klik (net alsof dat ergens blijft aan haperen.)
heeft iemand tips? zelf open doen? binnen doen en misch meer betalen dan dat ik hem tweedehands gekocht heb? ik heb al wel eens oudere toestellen open gedaan en het merendeel kunnen repareren maar om nu blindelings aan de F90 te beginnen...
Alle tips zijn welkom!!!!
Bedankt,
Tom
TomStr is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 06-03-2008, 02:12 PM   #2 (permalink)

fred's Avatar

eens de batterijen eruit halen en met nieuwe werken??
fred is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 06-03-2008, 02:30 PM   #3 (permalink)

batterijen OK, een tijd zonder batterijen laten staan, geen effect, nieuwe batterijen ook geen effect... (jammer genoeg) vrees voor een mechanisch probleem.
TomStr is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 06-03-2008, 05:47 PM   #4 (permalink)

argus's Avatar

Slecht nieuws, Tom!

Als je wat deftige lenzen hebt voor dat toestel, zou je op zoek kunnen gaan naar een nieuwe (of goeie tweedehandse) body...

G
argus is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 06-03-2008, 10:09 PM   #5 (permalink)

fred's Avatar

of een F100
of een FM2A
of een F3
fred is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)

APUG.ORG Block Ads. (APUG Subscribers have the option of closing this block)

Contact Us - Advertise on APUG - Archive - Top - Site Terms - Forum Rules  

All times are GMT -5. The time now is 02:58 AM.

All Content Copyright © 2002-2008 Photocentric Ltd.   Search Engine Optimization by vBSEO APUG.ORG is a division of Photocentric Ltd.
This site is best viewed with a resolution of 1280x1024 (or higher), we recommend using