Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,008   Posts: 1,524,589   Online: 941

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Shooter
    35mm

onderhoud nikon F4

Dag iedereen,laat ik me eerst even voorstellen,ik ben Jean 64 jaar en werk als berging en buitenland chauffeur bij de anwb.Nog een jaartje en dan kan ik zogezegd rusten.Dus ben ik weer begonnen om een donkere kamer in te richten en ben mijn anologe apparatuur weer eens van stal aan het halen en afstoffen.F4 ,5 ,100 mamya 645 en wat glaswerk. Ik ben op zoek maar iemand die mijn F4 em mamy een onderhoudsbeurt kan geven en nakijken.Ik woon in zevenbergen brabant.Weet iemand hier in de buurt ook nog een fotoklub waar anoloog gewerkt wordt,of moet ik daarvoor ook naar het museum.
    groeten jean

Shooter
    4x5 Format
    Vraag: waarom haal je door de camera's niet eerst een rolletje ? Veel kamera's, zeker als ze geen stof hebben verzameld bovenop de kast, kunnen rustig jaren zonder een onderhoudsbeurt.
    De laaste keer dat ik mijn Rolleiflex 2.8F open heb gehad (ik fotografeer én repareer) is meer dan 10 jaar geleden, de camera doet het nog steeds goed.

Peter

Shooter
    35mm
    Dag Peter ,
    In principe heb je wel gelijk met je opmerking maar ik heb al tijden niet meer met deze toestellen gewerkt en herinneren dat er met beide iets aan de hand was,ik heb trouwens ook nog een metz 50MZ5 met powerpack P50 die het miet meer doet en nagezien moet worden, tenminste als het enigzinds betaakbaar blijft.

Shooter
    4x5 Format
    In pricipe is het zo dat als de batterij-houders van de camera's schoon zijn (geen corosie en zo, groen spul) dat er nwe batterijen in kunnen en je er een rolletje van 24 opnames kleinbeeld en een rol 120 voor de 645 mee kan maken.

Een accupack voor de Metz: als daar NiCad's inzitten vervangen door NiMh accu's, die gaan over het algemeen veel langer mee.
    Vervanging van de accu's kan je zelf en kost waarschijnlijk minder dan een nwe flitser.

Ik zou het spul eerst zelf moeten zien, maar ik ben pas eind maart a.s. weer in Nederland (Den Haag).
    Dat zelf willen zien zegt trouwens elke reparateur, al voel ik me hier af en toe net een arts die via Skype aan het opereren is...
    Leuk is het wel, ik zit al 30 jaar in de reparatie.

Shooter
    4x5 Format
    Het vinden van een fotoclub waar een behoorlijk aantal leden nog analoog werken zal niet mee vallen. Daar zijn ook al wat meer vragen op dit forum over gesteld. Je kunt natuurlijk geluk hebben. Wat ik van Willie Jan begrijp is er in de buurt van Eindhoven een club met een respectabel gehalte analoog. Maar voor het gemak neem ik aan dat de afstand Zevenbergen - Eindhoven toch wat ver is. Verder zijn er een aantal van dit forum die een keer of 4 per jaar bij elkaar komen, en natuurlijk ben je daarbij welkom.

Shooter
    Medium Format
    De NIKON kan je rechtstreeks naar nikon ned sturen
    vroeger zat er een importeur en rep afd in haarlem
    INCA Haarlem tel 023-5101910

bel eerst maar eens

ze vervangen ook de afdichtingen zodat hij weer lichtdicht is
    bovendien geven de verweerde loslaatdelen van deze afdichting veel stof op je neg.

vraag eerst de prijs op,was redelijk in mijn geval nikon FE

groetjes

ruud.

Shooter
    Medium Format

Shooter
    4x5 Format
    Mocht er iets mis zijn met de Nikon's dan is dat de beste weg te gaan, maar of het ook nodig is ????

Shooter
    35mm
    ik zal maandag INCA eens bellen en navragen,peter bij flitsen gaat er wat mis ,waarschijnlijk een los kontakt of zo en een sevice beurt is na al die jaren ook geen overbodige luxe denk ik

Shooter
    4x5 Format
    Groot gelijk, zij kennen deze kamera het beste, het ging er mij om dat je eerst keek of er iets mis was met je kostbare spullen.
    Ik geef mijn grootformaat spul (lensen met sluiters) pas een beurt als ik bemerk dat ze trager gaan lopen, of wanneer iets na jaren stroef gaat lopen.

Laat nog eens horen hoe het afgelopen is !
    Groet,
    Peter

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin