Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,211   Posts: 1,531,993   Online: 1141

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    127 Format

Pentax ME sluiter werkt niet

Hallo iedereen,

Hoewel ik in het algemeen digitaal bezig ben, had ik ook al lang een pentax me liggen en wou hier weer mee gaan werken, omdat het een heel compacte slr is.

Maar er is een probleem mee.
    De terugwind knop draait niet mooi door, en ik kan de ontspanner ook niet indrukken.
    weet er mischien iemand wat dit kan zijn?
    De batterijen die nodig zijn voor de lichtmeting en automatische sluitertijd zijn vernieuwd.

Groeten

Shooter
    4x5 Format
    De camera is ondertussen vermoedelijk een 30 jaar oud en er kan natuurlijk het nodige mee mis zijn. Als het goed is, zit er een mechanische tijd op, namelijk die van de flitssynchronisatie. Doet die het wel?
    Dat de terugwindknop niet mooi meedraait, is heel gebruikelijk bij deze camera's. Dat is meer afhankelijk van hoe de film in de cassette zit dan van het mechaniek van deze camera's.

Huub

Shooter
    127 Format
    Momenteel ben ik op mijn studentenkamer in Kortrijk.

Ik zal in het weekend eens kijken of de flits synchronisatie werkt

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin