Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,694   Posts: 1,482,491   Online: 943

Results 1 to 4 of 4

Thread: Nikon FM3a

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    87

Nikon FM3a

Ik ga as zondag voor een week naar NY; ik zie dat bij B&H een Nikon fm3a occassion voor $689.= te koop staat. Een oude wens om deze camera aan te schaffen. Is het een redelijke prijs ? en waar moet ik op letten bij aanschaf ?
    De rating vgl. b&h is een : 9. Ik wil een nieuwe Carl Zeiss 50:1.4 erop.
    Graag raad/tips/waarschuwingen/etc.

vrgr

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hebben we hier te maken met een klassieker? Hij is heel mooi en zeker i.c.m. de 45mm pancake (die je niet wilt) een prachtig stuk gereedschap, maar... die prijs! (daar heb je ook een tweedehands Leica voor, met alleen maar Carl Zeiss-en)

(prachtig objectief)

De indicator in de zoeker schijnt moeilijk afleesbaar te zijn bij weinig licht, eigenlijk net als de FM2. Even je camera ergens anders op richten en je ziet waar het pijltje staat.

Ken je deze pagina's uit Maleisië al?

Wat de prijs betreft: Ik zie er ook eentje nieuw in doos op marktplaats staan, die je vast goedkoper kan krijgen dan de gevraagde €550, of anders eBay...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    87
    nou ik heb 'm gezien en was niet errug onder de indruk: veel slijtsporen en vond dat de afdichting al wat sticky aanvoelde en over de prijs was ook niet te praten toen nog even naar Adorama waar 2 van de aanbiedingen van de FM3a helaas net ! verkocht waren; de 3e was zonder lens te bezchtigen een batterij was nog net mogelijk.
    shabby !
    die 'nieuwe' in doos is misschien beter.
    bedankt voor de reaktie (en kijkers)

vrgr

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    nou ik heb 'm gezien en was niet errug onder de indruk: veel slijtsporen en vond dat de afdichting al wat sticky aanvoelde en over de prijs was ook niet te praten toen nog even naar Adorama waar 2 van de aanbiedingen van de FM3a helaas net ! verkocht waren; de 3e was zonder lens te bezchtigen een batterij was nog net mogelijk.
    shabby !
    die 'nieuwe' in doos is misschien beter.
    bedankt voor de reaktie (en kijkers)

vrgr
    Mocht je nog geen FM3a hebben aangeschaft dan heb ik er een te koop.
    afz.
    Joop
    024-6222235

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin