Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,200   Posts: 1,531,486   Online: 936

Results 1 to 6 of 6

Thread: Contax G2

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94

Contax G2

Wie kan wat ervaringen met mij delen over de Contax G2 + 90 + 28mm lens. Er is zeer veel op het net te vinden maar zie door veel verschillende berichten door de bomen het bos niet meer. prijzen verschillen ook nogal.
    Alvast bedankt voor de reacties.
    vrgr

ik zie nu net dat dit eigenlijk bij de "meetzoekers" had moeten staan...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Eerste vraag: welk is je dominant oog?
    Als dat je links oog is verlies je al heel wat voordeel van een meetzoeker camera.

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    Nope: rechts !

Shooter
    4x5 Format
    Ik heb er een met naast een 28 en 90 ook nog een 45 mm. Zoek er eigenlijk nog een 21 mm bij. Zeer fraai glas - aanzienlijk beter dan het originele Pentax spul waar ik ook mee werk. De zoeker die zich automatisch op de goede brandpunt instelt, is heerlijk om mee te werken. Uitstekende belichtingsmeting, goede autofocus en vlot mee te werken als je eenmaal weet waar alle knopjes voor dienen. Eigenlijk gebruik ik de camera te weinig om dat echt goed in mijn vingers te krijgen - te veel concurrentie van mijn rolleiflex en mijn technische camera. En als links-ogige fotograaf heb ik geen enkel probleem met de G2.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Geen probleem maar niet echt een meerwaarde dan, IMHO.
    Tenzij misschien het Leica of Contax glaswerk.

Het grote voordeel van een rechts-ogige is dat hij heel het tafereel 'buiten' de zoeker van de camera kan waarnemen.

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    Nu, de Contax g2 staat naast me, zacht te glanzen in het schemerduister & wil gehanteerd worden. Wat een prachtig stuk techniek (ergonomisch voelt het als een Ipod met gewicht) ! De eerste rollen kleur en z/w zijn erdoor. Ik ben benieuwd naar de resultaten; lees nu de manual (en het 'net' nog een keer).
    zoek nu nog de 45mm lens en UV filters.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin