Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,555   Posts: 1,545,015   Online: 722

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Shooter
    Large Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke
    Nee, ik geloof dat dat voor mij net te veel gezeul zou zijn. Daarnaast heb ik nu alles voor mijn middenformaat uitrusting, en dan zou ik weer helemaal opnieuw moeten beginnen.
    Ik wilde je noch aan je faillisement, noch aan een hernia helpen hoor!
    Ik vraag me trouwens af als middenformaat afgeschaft wordt, hoeveel kans van overleven vlakfilm dan nog heeft. Misschien in Amerika wel, want daar zijn veel groot formaat gebruikers.
    Ik zie film niet zo snel verdwijnen. Maar... de tijd zal het leren.

Jan

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Voorlopig is er nog voldoende MF film te krijgen, dus ik ga me nog maar niet druk maken.

Groetjes, Anne Marieke

Shooter
    Plastic Cameras
    Ik vraag me trouwens af als middenformaat afgeschaft wordt, hoeveel kans van overleven vlakfilm dan nog heeft. Misschien in Amerika wel, want daar zijn veel groot formaat gebruikers.
    Komt omdat dat zo'n groot land is, dat past niet op kleinbeeld.

Paul.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Eerlijk gezegd vind ik de beelden die men daar in de USA ermee maakt niet zo bijzonder. Haarscherp, goed belicht en vaak stomvervelend.

Maar dat is natuurlijk mijn 'bescheiden' mening.

Anne Marieke

Shooter
    Large Format
    Anne Marieke, ik discusieer graag, en voor mijn part dag en nacht, over foto's en fotografen en alles wat daar omheen zit, maar hier kan ik echt helemaal niets mee. Ik begrijp dat je ergens een hekel aan hebt? Scherpe foto's? Grootformaat camera's? 'Amerika'? Zorgvuldig belichten?

Ik hoor graag een mening van je en die hoeft wat mij betreft helemaal niet bescheiden te zijn. Liever niet zelfs.
    Misschien kun je een voorbeeld geven van foto's die volgens jou thuishoren in de categorieŽn 'Stomvervelend!' en 'Kippenvel!' zodat ik begrijp waar je het over hebt? Noem het voor mijn part 'Die hangen we op! (foto)' en 'Die hangen we op! (fotograaf)'. Dat is norm- en waarden technisch misschien niet helemaal correct, maar ach...
    Ik bedoel: de echte pareltjes van deze categorieŽn. De top. Het nec plus ultra. Stel je voor dat je een zaal in een museum naar keuze tot je beschikking kreeg en je mocht twee voorbeelden hangen? Welk tweeluik zou jij maken? En waarom?

Jan

P.S.: ik denk dat dat op een andere plek in het forum hoort? Anders moet arme Gilbert straks gaan knippen en plakken.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Hallo,

Ik kan van iemand een film lader overnemen.
    In de prijslijst van Fimex in purmerend zie ik alleen HP5 en tri-x op 30,5 meter tekoop.
    Zijn er misschien meer type film op 30,5 meter tekoop?
    Wie weet dat?
    Anders is het een beperkte vrijheid met een filmlader.

Groeten DaniŽl

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Al eens gekeken bij Fotoimpex? (Berlijn)
    Gewoon pdf bestand downloaden en openen,
    ik dacht dat het nog vol stond van 'meterware'
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin