Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,829   Posts: 1,582,246   Online: 1028

Results 1 to 4 of 4
    RVV
    RVV is offline

Shooter
    35mm

Canon Lens Mount Converter P

Weet iemand hoe ik de Canon Lens Mount Converter P weer van mijn camera kan verwijderen?

Voordat ik het uitprobeer, en eventueel mijn camera voor eeuwig van FD naar M42 converteer, zou ik dat wel graag willen weten...

De Canon Lens Mount Converter P is een aluminium ring, die schroefklik ik waarschijnlijk bajonetgewijs vast, maar het ding heeft geen ontgrendelingsknopje.

Kan ik hem verwijderen door 'gewoon' te draaien?

Shooter
    Medium Format
    Het hangt van de uitvoering van je converter af. De FD Mount convertor voor M42 die ik heb heeft een buitenring die je moet draaien tot hij klemvast zit. Er zit geen vergrendeling op. Ook mijn oude FD lensen met de originele " breechlock" metaalkleurige ring hebben geen vergrendeling. Die kwam pas toen Canon de breechlock ging inbouwen in de vatting van het objectief, zo'n beetje vanaf de A-serie camerabody.
    Zelf ken ik geen adapter voor M42 die op die manier werkt, maar dat wil niet zeggen dat die er niet zijn. Kun je anders even een fotootje posten?

RVV
    RVV is offline

Shooter
    35mm
    Zie hieronder de 'genuine' Canon Lens Mount Converter P - en volgens mij, ik heb hem niet bij de hand, bestaat hij uit één enkele aluminium ring.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails canon lens mount converter p.jpg  

Shooter
    Medium Format
    Hallo,

Dit is inderdaad een ring zonder vergrendeling. Je draait deze ongeveer een halve slag op de bajonet. Normaal gesproken heb je de 42mm lens dan al in deze vatting gedraaid, maar om het uit te proberen hoeft dat niet.
    Een nadeel van deze mount is dat de bovenkant van de lens niet altijd meer boven zit.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin