Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,860   Posts: 1,583,164   Online: 699

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

Nikon Sb 26 flitser

Hallo,

IK heb een vraag. Ik ben op zoek naar een sb 26 flitser voor mijn F4. Heeft iemand ervaring met deze flitser? Ik heb ook even rondgekeken naar een Metz flitser. Iemand positieve/negatieve ervaringen/keuzes?

Ik hoor graag van jullie

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Zelf heb ik de Metz 54MZ-3 voor de F80. Werkt perfect. Bovendien, door de verwisselbare adaptertjes kun je hem ook op andere camera's gebruiken. De MZ54 heeft een zoomfunctie voor 28-105mm zoomlenzen. Handbediening is ook mogelijk.
    Groeten
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Hallo,

Ik gebruik zelf ook een Metz flitser, die ik met de juiste adapter zowel voor mijn kleinbeeldcamera (nikon) als middenformaat kan gebruiken. Een andere reden is dat de lichtopbrengst van mijn specifieke flitser (staafflitser) beter is dan het gamma van Nikon.
    Dit gezegd zijnde, (maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een SB-26 gebruikt heb), tot voor kort was de SB-26 de top-of-the line flitser van Nikon. Het probleem bij occasie flitsers is dat ze onderhavig zijn aan sleet: de lichtopbrengst van flitsbuis verminderd met het gebruik als ook de capaciteit van de depotcondensator verminderd door interne fysische processen.
    Bij een veel gebruikte flitser eerder het eerste, bij een weinig gebruikte eerder het tweede.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by tommie
    Hallo,

IK heb een vraag. Ik ben op zoek naar een sb 26 flitser voor mijn F4. Heeft iemand ervaring met deze flitser?
    Niet met de SB 26, maar wel met de SB 25 voor de F4. Uitstekende flitser, en ik gebruik bij lange na niet al zijn mogelijkheden. Dus ik neem aan dat de SB 26 niet minder zal zijn.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Bedankt mensen voor de reacties

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin