|
|
|
-
Fuji GS645 vervangen 'light seals'
Ik heb nèt een GS645w zoeker kamera gekocht voor 6x4,5 cm negatieven. Als ik de achterklep open doe blijkt de schuimrubber 'light seals' aardig aan het verpulveren zijn. Weet iemand hoe ik deze kan vervangen ? Wil het graag zelf doen. Dus s.v.p. géén tips voor erkende bedrijven, die het vast ook kunnen repareren.
Heb vandaag mijn eerste rol volgeschoten. Het werkt heel anders. Scherp-stellen doe je op de bijv. op de gok. Verder lekker basic. De sluiter-klik is als een weggooi plastic camera, dat is wel knullig. Ben benieuwd naar de resultaten.
Ooh,.. ik zie dat ik per ongeluk in de kleinbeeld rubriek gepost heb, sorry had (bijna) middenformaat moeten zijn.
Last edited by mug; 04-09-2011 at 05:05 PM. Click to view previous post history.
Reason: foute rubriek keuze
-
LIGHT SEALS
ga naar: kameradoktor.de
Heb zeer positieve ervaring.
Zeer vriendelijk man en zeer behulpzaam.
Uitvoerige handleiding.
Voor de meeste camera's setjes op de mm nauwkeurig gesneden.
Heb voor mijn camera's ca. € 11,00 per setje betaald.
Makkelijk zelf te doen. Adviseer het "natte"systeem
(zie zijn handleiding)
Veel succes,
Theo
-
Bedankt voor je snelle reactie. Heb de kameradoktor vandaag een mail gestuurd of ze ook voor mijn model camera kunnen leveren.
-
REACTIE
MUG (prik jij ook zo gemeen) laat ook eens weten hoe het afloopt?
Vriendelijke groet,
Theo
-
Zoem,zoem, ja want terugkoppeling is belangrijk.
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
PM
Ik heb je een PM gestuurd.
Theo
-
 Originally Posted by mug
Ik heb nèt een GS645w zoeker kamera gekocht voor 6x4,5 cm negatieven. Als ik de achterklep open doe blijkt de schuimrubber 'light seals' aardig aan het verpulveren zijn. Weet iemand hoe ik deze kan vervangen ? Wil het graag zelf doen. Dus s.v.p. géén tips voor erkende bedrijven, die het vast ook kunnen repareren.
Heb vandaag mijn eerste rol volgeschoten. Het werkt heel anders. Scherp-stellen doe je op de bijv. op de gok. Verder lekker basic. De sluiter-klik is als een weggooi plastic camera, dat is wel knullig. Ben benieuwd naar de resultaten.
Ooh,.. ik zie dat ik per ongeluk in de kleinbeeld rubriek gepost heb, sorry had (bijna) middenformaat moeten zijn.
www.micro-tools.de biedt 'light seals' aan voor de doe-het-zelver, dus een zelfklevend matje dat je zelf op maat moet snijden (ongeveer 10 euro).
-
De kamera dokter mailde mij vandaag. Hij had het (te) druk en neemt afdichtingen voor mijn camera niet op in het assortiment. Hij adviseert mij een bestelling bij Microtools te plaatsen. Dat ga ik binnenkort dan maar doen.
-
Een prima bron voor alles was met light seals en camera's te maken heeft is Jon Goodman, interslice op eBay, zie ook deze draad.
Heb bij hem ooit een setje gekocht, en 4 opnieuw gesealde camera's verder gaat het nog steeds mee.
shuttr.net
-- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --
-
Handige tip inderdaad. Ik kwam hier op uit bij het Googlen:
http://www.kyphoto.com/classics/sealreplacement.html
|
|