Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,909   Posts: 1,556,159   Online: 1073

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm

Fuji GS645 vervangen 'light seals'

Ik heb nèt een GS645w zoeker kamera gekocht voor 6x4,5 cm negatieven. Als ik de achterklep open doe blijkt de schuimrubber 'light seals' aardig aan het verpulveren zijn. Weet iemand hoe ik deze kan vervangen ? Wil het graag zelf doen. Dus s.v.p. géén tips voor erkende bedrijven, die het vast ook kunnen repareren.
    Heb vandaag mijn eerste rol volgeschoten. Het werkt heel anders. Scherp-stellen doe je op de bijv. op de gok. Verder lekker basic. De sluiter-klik is als een weggooi plastic camera, dat is wel knullig. Ben benieuwd naar de resultaten.
    Ooh,.. ik zie dat ik per ongeluk in de kleinbeeld rubriek gepost heb, sorry had (bijna) middenformaat moeten zijn.
    Last edited by mug; 04-09-2011 at 05:05 PM. Click to view previous post history. Reason: foute rubriek keuze

Shooter
    35mm

LIGHT SEALS

ga naar: kameradoktor.de
    Heb zeer positieve ervaring.
    Zeer vriendelijk man en zeer behulpzaam.
    Uitvoerige handleiding.
    Voor de meeste camera's setjes op de mm nauwkeurig gesneden.
    Heb voor mijn camera's ca. € 11,00 per setje betaald.
    Makkelijk zelf te doen. Adviseer het "natte"systeem
    (zie zijn handleiding)
    Veel succes,
    Theo

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Bedankt voor je snelle reactie. Heb de kameradoktor vandaag een mail gestuurd of ze ook voor mijn model camera kunnen leveren.

Shooter
    35mm

REACTIE

MUG (prik jij ook zo gemeen) laat ook eens weten hoe het afloopt?
    Vriendelijke groet,
    Theo

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Zoem,zoem, ja want terugkoppeling is belangrijk.

Shooter
    35mm

PM

Ik heb je een PM gestuurd.
    Theo

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by mug View Post
    Ik heb nèt een GS645w zoeker kamera gekocht voor 6x4,5 cm negatieven. Als ik de achterklep open doe blijkt de schuimrubber 'light seals' aardig aan het verpulveren zijn. Weet iemand hoe ik deze kan vervangen ? Wil het graag zelf doen. Dus s.v.p. géén tips voor erkende bedrijven, die het vast ook kunnen repareren.
    Heb vandaag mijn eerste rol volgeschoten. Het werkt heel anders. Scherp-stellen doe je op de bijv. op de gok. Verder lekker basic. De sluiter-klik is als een weggooi plastic camera, dat is wel knullig. Ben benieuwd naar de resultaten.
    Ooh,.. ik zie dat ik per ongeluk in de kleinbeeld rubriek gepost heb, sorry had (bijna) middenformaat moeten zijn.

www.micro-tools.de biedt 'light seals' aan voor de doe-het-zelver, dus een zelfklevend matje dat je zelf op maat moet snijden (ongeveer 10 euro).

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    De kamera dokter mailde mij vandaag. Hij had het (te) druk en neemt afdichtingen voor mijn camera niet op in het assortiment. Hij adviseert mij een bestelling bij Microtools te plaatsen. Dat ga ik binnenkort dan maar doen.

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Een prima bron voor alles was met light seals en camera's te maken heeft is Jon Goodman, interslice op eBay, zie ook deze draad.

Heb bij hem ooit een setje gekocht, en 4 opnieuw gesealde camera's verder gaat het nog steeds mee.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Handige tip inderdaad. Ik kwam hier op uit bij het Googlen:
    http://www.kyphoto.com/classics/sealreplacement.html

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin