Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,301   Posts: 1,536,171   Online: 722

Results 1 to 8 of 8

Thread: roterende lens

Shooter
    35mm RF

roterende lens

hoi,
    ik heb jaren geleden een toestel gezien dat panoramisch kon fotograferen door zijn lens rond te draaien. Nu ben ik op zoek naar zoiets (omdat panoramische samenstellingen van 'gewone' foto's toch altijd fouten vertonen - in mijn geval toch ) maar ik heb geen idee over welke camera het toen ging. Op het web heb ik daarnet info over de Noblex gevonden die zowel in kleinbeeld als middenformaat bestaat, als ik niet mis ben. Bestaan er anders toestellen die volgens dit principe werken ? Zouden die tweedehands te vinden zijn? Een Noblex past helaas niet in mijn budget

greetz

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Er is ook een Russische camera.De Horizon. http://medfmt.8k.com/mf/horizon.html
    Prijs weet ik niet maar dat moet je "ruim"zien met dit soort camera's.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    De Widelux heeft ook een roterende lens

Shooter
    Medium Format
    Ik heb mijn Horizon in Praag op de kop getikt. je ziet ze daar wat vaker. Rond de KC 9000,- Compleet met 3 filters, tas en handgreep.

Gebruikt zie je ze wel eens voor rond Eur. 150,00.
    Nieuw in Duitsland Eur. 350,00

Een Noblex kost een veelvoud hiervan maar steekt kwa kwaliteit hier natuurlijk ver boven uit.

Groetjes,

Robert

Shooter
    35mm RF
    thx, ik denk dat het zo'n Rus was, die ik toen gezien heb. In elk geval ga ik die twee alternatieven zeker eens proberen opsnorren.

groetjes
    Joke

Shooter
    Multi Format
    een nieuwe horizon 202 is te koop vanaf 200 euro (goed zoeken op internet)

je zou ook kunnen denken kiezen voor de voorloper van de horizon 202, de horizont. deze camera is wat degelijker (maar ook een stuk zwaarder).

Shooter
    35mm RF
    hoe bedoel je, degelijker ? Is de kwaliteit van de opnames beter of kan ie beter tegen een stootje ? Het eerste lijkt mij onlogisch, aangezien ik bij een nieuwe versie geen achteruitgang verwacht tov de voorganger.
    Omdat ik graag bepakt en bezakt met de fiets op reis ga, is een stoot-bestendige camera echt wel aan te raden voor mij. Mijn oude nikkormat doorstaat tot nu toe alles zonder morren Het beetje extra gewicht vind ik niet zo'n probleem.

greetz

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by jokari
    aangezien ik bij een nieuwe versie geen achteruitgang verwacht tov de voorganger.
    bij russische camera's is dat zo vanzelfsprekend nog niet.

maar in dit geval kan de horizont wat beter tegen een stootje dan de horizon 202. de horizont is een metalen camera en de horizon 202 is van plastic. de horizon 202 heeft volgens mij wel meer sluitertijd en diafragma instellingen.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin