Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,943   Posts: 1,557,673   Online: 1204

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27
    Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ik zit er aan te denken om voor een 2dehands MP te gaan. Op Ebay kwam ik hem laatst voor iets van 1800 Euro tegen. Niet dat ik denk dat ie beter is dan de M6(TTL)/M7. Maar het lijkt mij dat die rode stip zoveel aandacht trekt. Dat kan je natuurlijk ook met zwarte tape afplakken. Maar daar doe je naar m'n idee, het uiterlijk weer geweld mee aan.
    Met 'n 35 mm op 1/8, de sfeer van 't moment pakken.
    Camerapedia Fotografie-encyclopedie.

Shooter
    35mm
    Ik fotografeer al wat jaartjes met een m6 ttl en ik heb nooit gemerkt dat de rode stip aandacht trekt. Bewust analoog fotograferende weten wat een leica m is, van een enkeling krijg ik een opmerking dat Ed van der Elsken daar mee fotografeerde. Merendeel van de digi mensen zegt een Leica m niets. Af en toe kijkt men wat onderzoekend, naar mijn idee omdat een Leica m een beetje oude look heeft vergeleken met de digi-hype camera en dat je eea zelf in moet stellen. In de derdewereld landen speelt het al helemaal niet.
    Naar mijn idee kan je het beste naar een m6 ttl kijken. Dat is een dijk van een camera! De voordelen daarvan zijn al genoemd. Nog een mooi voordeel: de m6 ttl met een passende ttl Metz flitser en omni bounce maakt enorm mooie flitsfoto's in kleur. Al werk je voornamelijk z/w is dit toch maar mooi meegenomen.

vr gr Sip

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Zoals meer mensen heb ook ik een hekel aan flitsen. Maar de rest van je verhaal wat betreft de M6 TTL, zal ik zeker in m'n overweging meenemen.

Marco
    Met 'n 35 mm op 1/8, de sfeer van 't moment pakken.
    Camerapedia Fotografie-encyclopedie.

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Marco Peereboom
    Ik spaar voor 'n Leica M7.
    Er is nu ook een ander alternatief alhoewel ik niet weet of 't al op de Nederlandse markt beschikbaar is: de Zeiss Ikon. Zelfde functionaliteit als 'n M7, mindere prijzen, ook goede lenzen. Check Zeiss Ikon

Shooter
    Medium Format
    alhoewel ik niet weet of 't al op de Nederlandse markt beschikbaar is: de Zeiss Ikon
    De camera wordt gebouwd in licentie door Cosina. Helaas is de introductie, keer op keer telkens uitgesteld. Gezien de berichten uit de USA, is het nu kennelijk eindelijk zover.
    Maar ja, goedkoop is ook weer iets anders.....

Robert

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Maar ja, goedkoop is ook weer iets anders
    En anders is de Bessa R2A / R3A ook nog een optie.

Shooter
    Medium Format
    Van de Voigtländer camera's (Bessa) ben ik zelf niet kapot. Daarintegen van een aantal objectieven, zoals o.a. die 4,5/15mm compleet met viewfinder, is de qualiteit erg goed.
    Kijk ik nu even naar de excl. BTW prijs van de nieuwe Zeiss 15mm en daarbij ook nog de viewfinder, dan is het einde nog niet in zicht >Eur. 3000,00.
    Die super wide Heliar incl. M-adapter kost 10% daarvan.

Robert

Magnus's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik fotografeer reeds jaren met een M6TTL en een 50mm Summilux als enige lens.
    Hiermee ben ik uiteraard zeer tevreden, zowel de camera op zich, als de kwaliteit van de lens.
    Eerder werd in deze thread geoppert dat je de kwaliteit van Nikin lenses niet van Leica lensen kan onderscheiden.... dit waag ik te betwijfelen, vooral bij grotere afdrukken is het verschil, de diepgang als ook de details duidelijk zichtbaar, bij 10x15 ben ik eens dat het verschil niet zo 1-2-3 zichtbaar is.

Daar ik toch op gegeven ogenblik ietwat wijder wilde fotograferen, uitproberen dan en niet direckt een vermogen uit wilde geven aan Leica 28mm of 35mm heb ik CV lensen, tweedehands, aangeschaft, een 28 ultron en een 35 ultron, beide zijn zeer lichtsterk en ik ben daar vooralsnog ook zeer tevreden mee.... maar zo ook eerder gesteld zijn we allemaal een beetje fetisjisten, en als je de Leica camera hebt, wil je er ook Leica lenses bij, ook al rechtvaardogt het verschil in aanschafprijs het verschil in kwaliteit niet, ik heb nu de 35 Summilux en eigenlijk is het verschil tuusen deze en de ultron vrijwel nihil, de CV vervormd ietsje meer naar de hoeken toe.... maar niet storend. De bouwijze en robuustheid van Leicas is natuurlijk beter, dit is duidelijk te merken....
    Advies? CV is goed en goedkoop, maar neem daar een Bessa bij.... heb je Leica wil je ook Leica lensen....

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De Leica lenzen hebben hun grote voordeel in de schaduwen zitten. Daar waar andere merken vaak in de schaduwpartijen geen doortekening meer laten zien kun je dat met een Leica-lens nog mooi wel. Een ander aspect is als je met geringe scherpte diepte werkt op bijv de grootste diafragma opening. De doortekening aan de onscherpe randen van je omgeving blijven mooi intakt zonder overstraalt te worden. Geen enkele lens doet ze dat na. Neem een Bessa met Leica lenzen en je zit ook goed, qua beeld dan...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Van de Voigtländer camera's (Bessa) ben ik zelf niet kapot.(..)
    Ja? Je hebt ze uitgebreid getest ofzo?

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin