Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,974   Posts: 1,558,732   Online: 801

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 27 of 27
    jaapv's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Van de Voigtländer camera's (Bessa) ben ik zelf niet kapot. Daarintegen van een aantal objectieven, zoals o.a. die 4,5/15mm compleet met viewfinder, is de qualiteit erg goed.
    Kijk ik nu even naar de excl. BTW prijs van de nieuwe Zeiss 15mm en daarbij ook nog de viewfinder, dan is het einde nog niet in zicht >Eur. 3000,00.
    Die super wide Heliar incl. M-adapter kost 10% daarvan.

Robert
    Ik meen dat ze geen automatische selectie voor de zoekerframes hebben?

Shooter
    Medium Format
    Inderdaad, ook niet.

Maar je kan de body en kwaliteit van een Bessa natuurlijk nooit meten met een Leica, maar we praten ook over een totaal andere prijsklasse en doelgroep.

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Magnus View Post
    Ik fotografeer reeds jaren met een M6TTL en een 50mm Summilux als enige lens.
    Hiermee ben ik uiteraard zeer tevreden, zowel de camera op zich, als de kwaliteit van de lens.
    Eerder werd in deze thread geoppert dat je de kwaliteit van Nikin lenses niet van Leica lensen kan onderscheiden.... dit waag ik te betwijfelen, vooral bij grotere afdrukken is het verschil, de diepgang als ook de details duidelijk zichtbaar, bij 10x15 ben ik eens dat het verschil niet zo 1-2-3 zichtbaar is.

Daar ik toch op gegeven ogenblik ietwat wijder wilde fotograferen, uitproberen dan en niet direckt een vermogen uit wilde geven aan Leica 28mm of 35mm heb ik CV lensen, tweedehands, aangeschaft, een 28 ultron en een 35 ultron, beide zijn zeer lichtsterk en ik ben daar vooralsnog ook zeer tevreden mee.... maar zo ook eerder gesteld zijn we allemaal een beetje fetisjisten, en als je de Leica camera hebt, wil je er ook Leica lenses bij, ook al rechtvaardogt het verschil in aanschafprijs het verschil in kwaliteit niet, ik heb nu de 35 Summilux en eigenlijk is het verschil tuusen deze en de ultron vrijwel nihil, de CV vervormd ietsje meer naar de hoeken toe.... maar niet storend. De bouwijze en robuustheid van Leicas is natuurlijk beter, dit is duidelijk te merken....
    Advies? CV is goed en goedkoop, maar neem daar een Bessa bij.... heb je Leica wil je ook Leica lensen....
    Zijn die Summilux-lenzen ASPH, of pre-ASPH? Die laatsten worden geroemd om hun zachtere contrast. Heerlijk, daar kan ik geriefelijk bij wegdromen...
    En hoe is het met de bevestiging van de lensdoppen voor en achter op de Leica pre-ASPH-lenzen? Bij de lenzen van m'n Nikon FM2 noem ik dit om te huilen, zo makkelijk als dezen los laten...
    Met 'n 35 mm op 1/8, de sfeer van 't moment pakken.
    Camerapedia Fotografie-encyclopedie.

Shooter
    35mm RF
    Voor zover ik weet heeft een M7 ook een TTL functie. De MP heeft dit niet.

Een interessante site over de Leica M camera's:

http://www.cameraquest.com/mguide.htm

met ook info over andere rangefinders:

http://www.cameraquest.com/classics.htm

en objectieven:

http://www.cameraquest.com/mlenses.htm
    Last edited by michielp; 01-29-2007 at 07:06 PM. Click to view previous post history.

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ik heb kort geleden 'n summicron 35 mm 'King of Bokeh' 4e generatie aangeschafd. Jaja... <beeld je hier even een feestneus-smiley in .>

Daarbij heb ik m'n interesse toch verlegd naar een Bessa R2m verlegd. Betaalbaarder. Maar ook een uitgebreidere exposure-readout (die belichtingsledjes).

Nog interessanter, en mooier, vind ik de Zeiss Ikon. Maar die is voor een brildrager als mij toch minder geschikt. Ik had de Zeiss Ikon laatst voor m'n oog, en moest de camera sterk tegen m'n gezicht/bril aan duwen om de hele zoeker te overzien. Ik hoop dat met een mogelijk volgend model dat verholpen is.
    Met 'n 35 mm op 1/8, de sfeer van 't moment pakken.
    Camerapedia Fotografie-encyclopedie.

chrismoret's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Of misschien moet je eens kijken voor n mooie M4, batterij-loos en een stuk goedkoper dan een M7. Dus meer budget voor mooi glaswerk!
    Ben zelf sinds 4 maanden overgestapt van een Nikon D300 naar een Leica M4p uit '86. ..En heb niet meer omgekeken...:-)
    ....took the red pill, and just buckled up....

Chris

flickr&blog

chrismoret's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    ..Fijn! n draadje uit 2006. Toch maar even op de datum letten.
    ....took the red pill, and just buckled up....

Chris

flickr&blog

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin