Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,849   Posts: 1,582,845   Online: 720

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: Hexar

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by fred
    Waarom geen Mamiya 7 II met 43mm of 65mm lens?
    Mooie combinatie!

Fred
    Dat is 'n droomcamera!
    Tenzij je veel fotografeert bij avaible light. Daar is ie natuurlijk wat minder geschikt voor...

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Tenzij je veel fotografeert bij avaible light. Daar is ie natuurlijk wat minder geschikt voor.
    Daar is tie juist geschikt voor. Ik schiet met m'n 7 gerust 1/15 uit de hand.

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Ja okÚ, maar ik bedoel eigenlijk die avaible light-situaties waar f-openingen van 1,4, en 2,0 je redding zijn. En die Mamiya-lenzen beginnen toch vanaf f4?, meen ik.

Maar 'n juweel van 'n camera. :rolleyes: Tuurlijk. Ik heb zelfs gelezen van iemand die nog met 1/4 uit de hand schoot met die M7.

Shooter
    Medium Format
    Op 6x7 wordt de scherptediepte met 1.4 wel erg klein.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Leica M7 ?

is trouwens M7II, neen?

Marco Peereboom's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Op 6x7 wordt de scherptediepte met 1.4 wel erg klein.
    Ook dat.
    Daarom doe ik zelf availble light alleen met m'n kleinbeeldcamera Nikon FM2. Maar ik hoop met 'n jaartje op de Leica M7 over te stappen.

Quote Originally Posted by fred
    Leica M7 ?

is trouwens M7II, neen?
    Ja, dat is natuurlijk de correcte naam. Mamiya bracht in '95, de voorganger van de M7II op de markt, de M7.

Shooter
    35mm
    Als meetzoeker heb ik een Yashica Electro G. Geen Leica of Konica maar met een vaste 45/1.7 lens van zeer goede kwaliteit.De centraalsluiter maakt het een prima camera voor lange sluitertijden uit de hand en diafragmavoorkeuze geeft wat extra gemak. Plaatjes die je schiet zijn goed belicht en zo scherp als je zelf wil.
    Ze zeggen wel eens 95% Leica kwaliteit voor 5% van de prijs. Hij was ook 25,-

Shooter
    35mm
    Ik heb een Konica Hexar Silver met vaste 35 mm lens. In de camera zit teveel electronica en op de camera teveel knopjes met mogelijkheden. Maar het lensje is absoluut hoge Leica kwaliteit. De zoeker haalt het echter niet bij de leica zoeker.
    Gewoonlijk gebruik ik de M6 maar voor regen, strand en zee de Hexar. Een prima ding, zeker voor die prijs!

gr Sip

Shooter
    Multi Format
    hello

ja gelukkige bezitter van een Hexar RF maar met Leica lenzen
    geweldig goed

jm

Shooter
    35mm RF
    Hoi, ik heb een Hexar en na wat proeftijd heb ik mijn M2 verkocht. De snelheid van werken is geweldig. Ik heb alleen Leica, Canon en Voigtlander glas.

Hij is alleen wat te heftig geschud in Kenia, dus hij ligt in de lappenmand. Overigens had mijn Bessa T ook moeite daar.
    Grote vraag uiteraard - hoe had de M2 het uitgehouden? Met stof en het zware schudden?

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin