Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,329   Posts: 1,537,180   Online: 819

Results 1 to 4 of 4
    Teslangelfire

Konica Hexar AF en 'erratic shutter button'

Overweeg al een tijdje de aanschaf van een Konica Hexar AF. Maar de verhalen die je op internationale fora tegenkomt over de kennelijk zeer frequent voorkomende problemen met de sluiterknop boezemen me veel angst in. Beschik je dadelijk over zo'n juweel en dan geeft-ie (bijna zeker) vroeg of laat de geest. En waarom zou je je hechten aan iets dat kennelijk zo'n groot risico heeft kapot te gaan? Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En dus ergens een bod gedaan.

Mijn vraag. Zijn die verhalen reeel, of zijn ze schromelijk overdreven. En nog belangrijker, is deze problematiek als ze zich voordoet te verhelpen?
    Last edited by Teslangelfire; 05-10-2011 at 03:50 PM. Click to view previous post history.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat leek mij ook een juweel van een camera.

Op flickr kwam ik een draadje met dit probleem tegen en een aantal personen hadden het probleem zelf verholpen. Een kwestie van de camera openschroeven en wat onderdelen schoonmaken Daar zou ik zelf niet aan beginnen, dat openschroeven lukt zeker wel maar daarna.., maar bij een reparateur zal dit klusje geen fortuin kosten.

Dus mocht je ooit last van dit probleem krijgen dan hoef je je niet echt zorgen te maken.

Teslangelfire
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    Dat leek mij ook een juweel van een camera.

Op flickr kwam ik een draadje met dit probleem tegen en een aantal personen hadden het probleem zelf verholpen. Een kwestie van de camera openschroeven en wat onderdelen schoonmaken Daar zou ik zelf niet aan beginnen, dat openschroeven lukt zeker wel maar daarna.., maar bij een reparateur zal dit klusje geen fortuin kosten.

Dus mocht je ooit last van dit probleem krijgen dan hoef je je niet echt zorgen te maken.
    Gelukkig maar, want de verkoper heeft mijn bod geaccepteerd.

Shooter
    35mm
    Op het Rangefinderforum(.com) in het point-n-shoot forum is een draadje dat heet: Konica Hexar AF Hexar button fix step-by-step. Kijk daar eens en bewaar misschien dit draadje voor later. Ik heb zelf dit draadje gevolgd om mijn Hexar van zijn kuren af te helpen en het werkt! Overigens heb ik dat lintkabeltje laten zitten en het printplaatje uit de weg gehouden met tape. Een half uurtje werk met een klein plat schroevedraaiertje en een pincet. Succes met jouw Hexar. Cheers, Jan.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin