Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,755   Posts: 1,515,986   Online: 874

Results 1 to 4 of 4
    flim's Avatar
    Shooter
    35mm

Mijn pinhole resultaten.

Ik ben nieuw op dit forum, en kwam de thread over gaatjescamera's/pinhole/camera obscura tegen en wou gelijk even mijn bijdrage doen.
    Alle foto's zijn gemaakt met een zelf in elkaar geknutselde kartonnen pinhole camera. Super handig, want je kunt gewoon 35mm film gebruiken. Kijk hier maar voor de camera:
    http://www.pinhole.cz/en/pinholecameras/dirkon_01.html

Alle foto's zijn gemaakt met Ilford Pan-F Plus ISO 50/18° film, een 0.3mm gaatje in aluminium folie...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    heb je een light leak?
    ik zie lijnen over de foto's lopen.

Ik heb een agfa clack camera gebruikt, de lens eraf gezaagd en de sluiter voorzien van een stuk blik met een gaatje, hierdoor heb ik nu een F246 kamera waar 4x4 foto's uit komen. Ik heb veel lol gehad met het te maken en uit te proberen.

flim's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    heb je een light leak?
    ik zie lijnen over de foto's lopen.
    Je klopt. Het 'toestelletje' was van karton en een paar dagen in het voorvak van mijn rugzak heeft het niet geheel overleefd, maar dat is niet heel erg.
    Die van jou is mooi scherp! Wat voor ISO/sluiter heb je gebruikt? Zo tezien was het mooi zonnig weer.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Eerst op internet gezocht naar de optimale pinhole circel voor een 50mm lens.
    Ik gebruik 120 film. Dus de scherpte is gedeeltelijk te wijten aan het grotere formaat. Daarnaast moet het gaatje perfect rond zijn. Ik heb een .4 of .3 boortje gebruikt met een stukje blik Na het boren met fijn schuurpapier de bramen wegvijlen.
    Ik kwam uit met deze diameter op F246. Dus de sluitertijd is navenant (geloof rond de 4 sec destijds).

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin