Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,879   Posts: 1,520,414   Online: 960

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Ik heb zelf de Gossen Digiflash (op flitsmeting na praktisch identiek aan de Digisix) en ik kan 'm van harte aanbevelen. Een hartstikke handzaam apparaatje die precies doet wat ik wil (namelijk: lichtmeten. niets meer, niets minder). Van de "contrast measurement" moet je je overigens niet teveel voorstellen.. Je kan het verschil in contrast natuurlijk net zo makkelijk bepalen wanneer je twee verschillende metingen doet in de donkere en lichtere partijen van je onderwerp...

Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Oh en vergeet uiteraard de "timer" op de digisix/flash niet! Zeer handig wanneer je lange belichtingstijden gebruikt (en geen horloge met verlicht display hebt).

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    mijn digisix komt van hier:

http://www.robertwhite.co.uk/meters.htm
    Waw, interessante prijs en winkel!
    Heb je er nog zaken bij gekocht? Betaald via Visa? Verzendingskosten?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by TimH
    Oh en vergeet uiteraard de "timer" op de digisix/flash niet! Zeer handig wanneer je lange belichtingstijden gebruikt (en geen horloge met verlicht display hebt).
    Het zal de digisix worden, bedankt voor de info.
    Dan ben ik bijna gereed voor midden-formaat
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Heb je er nog zaken bij gekocht? Betaald via Visa? Verzendingskosten?
    Ja, mijn Fuji GSW 690 III komt ook van daar. Gewoon een mailtje gestuurd naar de info dienst om een offerte. Bestelling per gewone post geplaatst (ze hadden toen nog geen secure site) betaald met kredietkaart. Binnen de week was het pakje thuis, alles correct afgehandeld.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Heb een Gossen Lunasix aangekocht. Blijkbaar wel niet de juiste batterijen erin geplaatst. Weet ook nog niet goed hoe ik deze moet gebruiken en hoe ik hem moet 'calibreren'. Iemand pdf handleiding?
    Zie ook mijn nieuwe thread fotobeurs gent bij allerlei...

Groeten Pieter

Shooter
    Multi Format
    Als je wilt mag je mijn boekje hebben, ik ben mijn digisix kwijtgespeelt .. ding is klein en vederlicht dus oppassen.

En daar heb ik wel spijt van gehad.
    Groeten,

Christof

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Neen tis een lunasix, al ietsje ouder
    Maar ik heb al een pdf gevonden op internet.
    Bedankt voor het aanbod, dat wel!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    lunasis
    Oeps ... niet goed gelezen.
    Groeten,

Christof

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Pieter,
    weet niet of je er nog wat aan hebt maar kort geleden heb ik een pracht van een Gossen belichtings- en flashmeter Variosix F2 met spotvoorzetstuk gekocht via ebay.de. Voor minder dan de helft van de catalogusprijs. Was zgn. gebruikt maar als je 'm ziet is ie helemaal nieuw never nooit gebruikt. Oorzaak is dat ze momenteel aangeboden worden is dat Gossen de opvolger klaar heeft staan. Als je een beetje geduld hebt kun je daar je slag slaan. Heb met de duitse ebay zeer positieve ervaringen en tot nu alleen maar mooi spul voor een prikkie van de nieuwkosten weten te bemachtigen. Moet oppassen om niet verslaafd te raken want daar is wat te koop wat ons hartje allemaal begeerd.
    Succes
    Harry

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin