Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,000   Posts: 1,524,352   Online: 848

Results 1 to 2 of 2
    Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4

Meetmethode bij flitsinstallatie

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem:
    Wat is de juiste manier om het licht te meten (met een flitslichtmeter) bij gebruik van een flitsinstallatie.
    De opstelling is als volgt: rechts van de camera een flitslicht gericht op het onderwerp en links van de camera, iets verder naar achter een invulflits op halve sterkte, gericht op de achtergrond. Nu wil ik het opvallende flitslicht meten (dus niet het gereflecteerde) vanaf de plaats van het onderwerp. Moet ik mijn flitsmeter nu richten op de hoofdflitser (rechts van de camera) of moet ik meten in de richting van de camera? En is 1 meting voldoende of kan ik beter op enkele plaatsen rondom het onderwerp meten en vervolgens het gemiddelde aanhouden?

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat laatste is juist. Vanaf hoofdonderwerp naar de camera meten en kijken of de verschillen niet te ver uit elkaar liggen.
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin