Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,816   Online: 1011

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Shooter
    4x5 Format
    Heb je al met http://www.photal.nl/ gebeld. Die verhuren broncolor.

Shooter
    Multi Format
    Ik heb nu even 2 fotolampen van Falcon gehuurd. De LHS500 met wokkels die 74 watt zijn en licht geven voor 350watt.
    Argus wees mij op die wokkels bij een duitse leverancier en het voor deel is dat het niet echt heet word en je ook goed licht heb bij het instellen. Enigste nadeel van dit setje is dat het er net op gaat lijken en ik zie zo geen zwaardere lampen of je moet overstappen op buizen sets.

Ook zijn de reflectoren veel te klein die erbij zitten meren deel van het licht gaat overal heen.

@ argus
    Die lampen die je me aanwees zijn 6400 Kelvin, dan krijg je toch heel blauwe zweem lijkt mij.
    Last edited by obelix; 11-07-2008 at 02:39 PM. Click to view previous post history. Reason: toevoegen opmerking

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    @ argus
    Die lampen die je me aanwees zijn 6400 Kelvin, dan krijg je toch heel blauwe zweem lijkt mij.
    Dat maakt niet zoveel uit voor z/w. Ik heb er ook op 5500K, van een leverancier hier niet zover vandaan én goedkoper. http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1583

Ze bestaan ook op 70W / 5000K, zie http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1406

Een zweem kan je counteren met filteren of (oops...) correctie achteraf, maar dat laatste hoort hier op APUG niet thuis :rolleyes:

G

Shooter
    Multi Format
    Voor die lampen kan ik zelf ook wel een unit bouwen maar ik zit even met de hulpmiddelen zoals de binnenkant spuit je die metaal grijs of werk je dat met zilver folie af. En hoe doe je het afdekken met een doek als softbox. Die hulpstukken standaard kopen lijkt mij makkelijker.

Die TL buizen voor die lichtbakken zitten die i speciale armaturen of zijn dat standaard modellen?

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    De lamp is er ook in 85W 6400K http://link.marktplaats.nl/205586716
    --Mike

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Voor die lampen kan ik zelf ook wel een unit bouwen maar ik zit even met de hulpmiddelen zoals de binnenkant spuit je die metaal grijs of werk je dat met zilver folie af. En hoe doe je het afdekken met een doek als softbox. Die hulpstukken standaard kopen lijkt mij makkelijker.
    voor 135 Euro kan je hem bijna zelf niet maken... geloof me
    Ik heb een 'grote' aan het plafond hangen in de table-top studio en die heeft me tegen de 100 Euro gekost (voor 8 lampen).
    Daarnaast heb ik twee kleine gekocht voor op locatie.

In de grote studio (letterlijk op een steenworp van mijn deur) werken we wel met flitsers. 150 vierkante meter speeltuin!

G

Shooter
    4x5 Format
    Daan, ik zou om te beginnen wat huren. Dan kun je de ervaring opbouwen om te zien wat je nodig hebt. Zo kun jij met je Technika met gekoppelde afstandsmeter ook heel goed ( op middenformaat) uit de hand fotograferen als je flitst. Dat vraagt weer andere uitlichting dan een stilleven fotograferen. Gewoon, ervaring opdoen met de onderwerpen die jou interesseren. Ik herinner me trouwens de studio in Veghel; dat is ook een mooi punt om een en ander in de vingers te krijgen.

Jed

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin