Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,277   Posts: 1,534,810   Online: 846

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    Multi Format

Gossen mastersix

Is hier iemand hier die ervaring heeft met deze meter ook i.c.m. de profiselect?

Recentelijk heb ik gemerkt dat de mastersix zelf in eens een afwijking van 3 stops heeft. Toevallig ontdekt doordat ik 1 foto van een test setje verkeerd belichte, diafragma stond nog open.

Nu ben ik ban dat dit komt doordat ik een foutje heb gemaakt met het eerder genoemde hulpstuk. In de handleiding staat dat men de meetcel niet buiten de camera mag gebruiken. Men zegt er alleen niet bij waarom en wat er dan fout gaat. Wellicht iemand die het wel weet?

Shooter
    4x5 Format
    Ik heb er een gehad, echter zonder profiselect . Nooit gemerkt dat hij zo'n grote afwijking vertoonde met mijn andere meters. Hooguit 1/2 stop. Wel vond ik dat de kleurgevoeligheid behoorlijk afweek van die van de gemiddelde ZW film. Vooral bij warme objecten gaf hij een te hoge waarde aan. Je moet dan denken aan een radiator van een centrale verwarming of zo. Dus was de cel niet goed afgeschermd voor infrarood licht.

Ook heb ik een meetprobe van broncolor. Behalve dat het niet zo veel zin heeft om die buiten de camera te gebruiken zou ik niet weten welke schade je daarmee aan het app. kunt doen. Natuurlijk niet in de volle zon laten bakken...

Shooter
    Multi Format
    Nou het gaat bij mij fout na het meten denk ik, dan vergeet ik de handel in de rust stand te zetten en trek de hele unit uit de camera om de film te laden. Als het schadelijk is voor een onderdeel wat niet wordt uitgelegd in de handleiding, alleen een waarschuwing kan het zijn dat dat voor de afwijking zorgt. Kan ook aan de kabel liggen tussen probe en kop van de Profiselect.

Tot een maand of zo geleden geen problemen gehad met meet verschillen dus ik denk dat het daaraan ligt.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin