Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,302   Posts: 1,536,240   Online: 737

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 29
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Met dat laatste kan ik niet akkoord gaan...
    Als er iets is waar ik niet veel belang aan hecht, zijn het wel auto's

Maar voor een loep/korrelzoeker is dat wel anders....

Harry: waarom durven ze die spullen dan te verkopen en worden ze in sommige (oudere) fotoboeken aangeraden?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Omdat sommigen nu een maal veel geld kunnen/willen spenderen aan eenvergroter of een fototoestel en op de kleine dingen een paar Euro willen besparen?

(@Pieter, vroeg op, examens?)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Goed voor de handel

Quote Originally Posted by PieterB
    Harry: waarom durven ze die spullen dan te verkopen en worden ze in sommige (oudere) fotoboeken aangeraden?
    Het is goed voor de handel. Toen ik jaren terug op zoek was naar een goede korrelzoeker vroeg ik aan de lokale gerenomeerde fotozaak om een kwalitatief goede zoeker met nadruk op kwalitatief, over kosten werd niet gesproken. Het advies was dan moet je Hama zus of me zo nemen. Herinner me nog een prijs van oud geld om en nabij de 50 gulden. Ermee thuis gekomen gelijk getest en na een reeks van negs bekeken te hebben van alles gezien maar niet de korrel en zoals gezegd een koppijn van hier tot gunder. Ding teruggebracht met de mededeling dat het niets is. Vervolgens kwam de onthutsende mededeling dat dat voor dat geld ook niet kon. Ik dacht dat ik ontplofte. Uiteindelijk via allerlei zoekwerk, destijds nog niet zo'n fantastisch medium als dit ter beschikking, vond ik de Peak. Dat was vanaf begin aan top. Ook moeilijke negs met weinig detail en/of contrast. Altijd raak. De prijsverschil tussen, in dit geval het lelijke eendje en de rolls, gaat enigszins mank. De voordeligste Peak kost momenteel nieuw zo rond de €100,=. Ga je zoals eerder gemeld op ebay kijken dan vliegen ze regelmatig te kust en te keur voor zeer aantrekkelijke prijzen de deur uit. Het is een beetje lang antwoord geworden maar neem aan dat je begrijp wat ik bedoel. Goedkoop is ook hier weer duurkoop.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Toch raar dat hier zo negatief wordt gedaan over goedkope scherpstelloupes. Ik heb vroeger met een heel simpel dingetje van plastic gewerkt, waarmee je door een hoek van (ongeveer) 45 graden naar het beeld kon kijken en heel precies kon scherpstellen. Werkte feilloos. Merk ben ik helaas vergeten.

Maar toegegeven, kort geleden heeft iemand me een metalen LPL-loupe gegeven, maar daar zie ik niets door, of alleen met de grootst mogelijke moeite. Ik heb zelfs nog aan alle kanten zitten kijken of er geen aan-en-uit-knop op zat, zo pikdonker was dat beeld! Die mag van mij linea recta de vuilnisbak in. Ik wil m'n oude plastieke weer terug!

Paul.

Shooter
    Multi Format
    Ik heb een afgeragde Peak I... die dingen zijn echter van metaal, dus er kan weinig mis mee... voor brildragers is dit ding ideaal... ik denk dat ik gemiddeld 5 secs nodig heb om scherp te stellen... eerst grof met de zwengel, dan met de peak en de fijnfocussering... de loepvergroting is zo magnifiek dat je niet kan missen...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by stevence
    Ik heb een afgeragde Peak I... die dingen zijn echter van metaal, dus er kan weinig mis mee... voor brildragers is dit ding ideaal... ik denk dat ik gemiddeld 5 secs nodig heb om scherp te stellen... eerst grof met de zwengel, dan met de peak en de fijnfocussering... de loepvergroting is zo magnifiek dat je niet kan missen...
    Mijn werkwijze ermee is van gelijke aard.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Ik heb vroeger met een heel simpel dingetje van plastic gewerkt, waarmee je door een hoek van (ongeveer) 45 graden naar het beeld kon kijken en heel precies kon scherpstellen. Werkte feilloos. Merk ben ik helaas vergeten.
    Ik ben voorlopig nog blij met mijn Kaiser loupe. Lijkt volledig op de beschrijving van Paul

plastic lives forever

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Mmm denk dat ik met mijn ogen en het materiaal - dat ik binnekort hopelijk ontvang ga beginnen. Mag niet te veeleisend zijn, want mijn examens zijn niet te positief geweest (hoe zou dat toch komen...dom van mezelf)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Overigens: in mijn Meopta Magnifax 4 zit een rangefinder... wat betekent dat? Als je de negatiefhouder naar voren klikt zie je twee lijntjes die je met elkaar moet verbinden... eens dat gebeurd is het ding scherp... enige nadeel: het werkt alleen maar met de glasmaskers... als je de 35mm-maskers gebruikt moet je de houder te ver uittrekken...

persoonlijk vind ik de peak handiger (zeker met newtonglas boven en 35mm onder, zoals ik doe), maar het werkt wel...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Overigens: in mijn Meopta Magnifax 4 zit een rangefinder... wat betekent dat? Als je de negatiefhouder naar voren klikt zie je twee lijntjes die je met elkaar moet verbinden... eens dat gebeurd is het ding scherp...
    Steven, Ik heb ook een Magnifax 4a: ik heb geen weet van deze feature: kun je dat even uitleggen ?
    ... als je de 35mm-maskers gebruikt moet je de houder te ver uittrekken...
    Juist 35mm maskers aangeschaft. Het is niet duidelijk hoe je die moet wisselen: het glas eruit schroeven ?
    Quote Originally Posted by hka
    ... De voordeligste Peak kost momenteel nieuw zo rond de €100,=.
    Bij Robert White (www.robertwhite.co.uk) kun je een Peak 2020 (nr2) krijgen voor 115 euronen...

groetjes, Marc.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin